زنجان - كارشناس آموزش و پژوهش دبيرخانه كانون هاي مساجد استان زنجان از اجراي طرح 1447 در 28 كانون فرهنگي و هنري مساجد استان زنجان خبر داد.

محسن اسلامی روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: اجرای طرح قرآنی 1447 یكی از شاخص های دفتر قرآن و عترت ستاد عالی كانون های مساجد كشور است.

وی با اشاره به اینكه محور این طرح حفظ جزء 29 قرآن كریم است، یادآورشد: در كنار حفظ این جزء از قرآن مباحث مربوط به روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن كریم نیز به علاقمندان آموزش داده می شود.

این مقام مسئول از اجرای این طرح در 28 كانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح توسط كانون نورالرضاء استان زنجان به اجرا در می آید.

اسلامی با اشاره به اینكه در این طرح 20 جلسه آموزشی 90 دقیقه ای و یك آزمون نهایی برگزار می شود، یادآور شد: بعد از اعلام اسامی پذیرفته شدگان به ستاد عالی، قرعه كشی آغاز می شود.

به گفته وی، مدت اجرای این طرح از روز میلاد حضرت علی اكبر(ع) تا روز میلاد حضرت معصومه(س) می باشد.

اسلامی ادامه داد: در این طرح مفاهیم حضوری، روخوانی و حفظ حضوری، حفظ به صورت تلفنی، حضور در برنامه های زنده تلویزیونی، مسابقات پیامكی، مسابقات اینترنتی، مسابقات نقاشی به صورت پیام های جزء 29 و فیلم نامه نویسی و تهیه كلیپ بر مبنای پیام جزء 29 قرآن كریم نیز در نظر گرفته شده است.

مشاركت در اجرای طرح ملی حفظ قرآنی كریم، آشنایی اعضای كانون ها با روخوانی و روانخوانی قرآن كریم و توسعه فرهنگ مفاهیم سوره های جزء 29 قرآن كریم در سطح مساجد كشور به عنوان اهداف این طرح اعلام شد.

522