دكتر'محمد تقی طالبیان' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با گلایه از این تعداد تماس بی مورد با مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی در سراسر كشور گفت: ای كاش رسانه های جمعی با فرهنگ سازی رسانه ای این افراد را با وظایف خطیر امدادگران اورژانس در نجات جان انسان های دردمند و نیازمند دریافت خدمات فوریت های پزشكی آشنا می كردند تا آنان با ایجاد مزاحمت های تلفنی باعث كاهش ارائه خدمات یادشده به مصدومان، بیماران و نیازمندان واقعی دریافت این خدمات نمی شدند.
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی ادامه داد: در سال 91 تقریبا حدود 15میلیون تماس تلفنی با شماره 115برای دریافت خدمات اورژانس های پیش بیمارستانی گرفته شد كه از این تعداد تماس 5/2میلیون تماس به اعزام امدادگران اورژانس به ماموریتهای فوریتی منجر شد.
وی افزود: همچنین در سالی كه گذشت بالغ بر پنج میلیون تماس نیز از سوی افراد ناآگاه، بیكار و مزاحمان تلفنی با اورژانس كشور گرفته شد.
طالبیان خاطرنشان كرد: مابقی تماسها تلفنی با شماره 115 نیز مربوط به مشاورههایی است كه به اشخاص مختلف شامل مصدومان انواع حوادث، بیماران نیازمند دریافت مشاوره های پزشكی ثبت و گزارش شده است كه در این زمینه كارشناسان و تكنسینهای فوریت های پزشكی در این ارتباطات تلفنی به اشخاص مختلف مشاوره های لازم را ارائه دادند كه در نهایت منجر به اعزام آمبولانس نمی شود.
این مقام مسوول در مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور از عموم هموطنان خواست با آموزش به كودكان و نزدیكان با خدمات اورژانس 115 از آنان بخواهند تنها در صورت وقوع انواع حوادث و سوانح احتمالی با شماره یادشده تماس بگیرند و در غیر اینصورت از برقراری ارتباط تلفنی با مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی به طور جدی خود داری كنند.
اجتمام(4)**7029 ** 1569
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
تهران - رييس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور از تماس540 هزار مزاحم تلفني با خط فوريتي اورژانس115 در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين شمار تماس بي مورد در سه ماهه گذشته از سال 92 باعث خستگي و فرسودگي نيروهاي اين مركز شده است.