قزوين - مسوول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قزوين گفت: استفاده از ظرفيت كانون‌هاي فرهنگي مساجد در غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان استان موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین'علی رمضانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به هجمه‌های دشمن در زمینه فعالیت‌‌های فرهنگی، برای مقابله با این توطئه باید یك حركت انقلابی و حماسی به وجود آید.

وی در ادامه نقش پایگاه‌های طرح اوقات فراغت در جذب دانش‌آموزان و فراهم كردن فضای فرهنگی و مذهبی برای جامعه هدف را مهم برشمرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و هویت‌یابی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های دینی باعث كاهش و از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

حجت الاسلام رمضانی نقش دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی در این خصوص را مهم برشمرد و ادامه داد: هدایت و تربیت صحیح نوجوانان از وظایف متولیان فرهنگی می باشد، از اینرو باید در ایام تعطیلات و فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان نیازهای فرهنگی آنان برطرف شود.

این مسوول ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی، حق نداریم حتی لحظه ای از عمر خود را به بیهودگی بگذرانیم، زیرا از جمله مواردی كه باید در آخرت پاسخگو باشیم، چگونگی گذراندن عمر و سپری كردن جوانی است.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به برنامه های كانون های فرهنگی مساجد استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهار كرد: استان قزوین دارای 200 كانون فرهنگی هنری مساجد است و این كانون ها بهترین مراكز برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان هستند، البته این امر در صورتی تحقق می یابد كه برنامه ریزی خوبی در این راستا توسط مسوولان كانون ها صورت گیرد.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح كرد: با توجه به لزوم كیفی سازی برنامه های اوقات فراغت، برنامه های قرآنی، هنری، آموزشی، ورزشی، تربیتی و اعتقادی در سطح كانون های مساجد اجرا می شود.

رمضانی خاطرنشان كرد: برنامه های قرآنی كانون های مساجد شامل طرح قرآنی 1447 با محوریت حفظ جز 29 قرآن، تفسیر كوتاه جز دو همراه با مسابقه، اهدای تفسیر همراه ویژه ماه رمضان، ختم قرآن به صورت جمع خوانی و جز خوانی، ختم قرآن به صورت پیامكی و غیرحضوری، برگزاری محافل شبی با قرآن و روخوانی و روانخوانی قرآن می شود.

حجت الاسلام رمضانی افزود: برگزاری كلاس های نقاشی، خطاطی، كلاس های آموزش زبان، ریاضی، عربی، برنامه های ورزشی، كوهنوردی، اردو، آموزش و خانواده، مهدویت و نهج البلاغه از دیگر برنامه هایی است كه در كانون های مساجد استان قزوین در ایام تابستان برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای غنی سازی اوقات فراغت گفت: ماه رمضان فرصت خوبی است تا متولیان امور فرهنگی در مساجد در بعد پرورش روحی و معنوی جوانان اقدام كنند چرا كه توجه به این بخش امری ضروری است.

7389/ 614/ 1644