مسكو - 'ميخاييل بوگدانف' نماينده رييس جمهوري روسيه در خاورميانه و معاون وزير امور خارجه اين كشور اعلام كرد: سازمان هاي اطلاعاتي روسيه و سوريه در باره مزدوران خارجي و تروريست ها در سوريه بطور دائم به تبادل اطلاعات مي پردازند.

به گزارش ایرنا، بوگدانف روز جمعه به ریانووستی گفت: بر اساس اطلاعات موجود حدود 600 مزدور از روسیه و كشورهای اروپایی و آمریكا در ناآرامی های سوریه شركت دارند.

وی افزود: در باره این افراد میان سازمان های اطلاعاتی روسیه و سوریه از كانالهای مختلف سازمان های اطلاعاتی تبادل نظر و اطلاعات صورت می گیرد.

نماینده رییس جمهوری روسیه در خاورمیانه گفت: در حال حاضر در سوریه صدها مزدور و تروریست خارجی از كشورهای مختلف جهان می جنگند كه با سازمان های تروریستی و در وهله اول با سازمان القاعده ارتباط دارند.

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری روسیه، در حال حاضر در سوریه چندین هزار مزدور خارجی اكثرا از كشورهای عربی در وهله اول لیبی، تونس، عربستان سعودی و نیز كشورهایی همچون انگلیس، تركیه و كانادا در ناآرامی ها و فعالیت های خرابكارانه و تروریستی شركت دارند.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به تازگی گفت: كسانی كه در سوریه با نیروهای امنیتی می جنگند، مردم این كشور نیستند بلكه مزدوران خارجی و تروریست ها هستند كه از كشورهای مختلف برای شركت در ناآرامی ها به سوریه آمده اند.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی و برخی رژیم های عربی دست نشانده كه از مسایل سوریه برای اهداف سودجویانه سوء استفاده می كنند، سعی می كند تا بحران این كشور از راه گفت و گو بین طرف های سوری حل و فصل شود.

اما كشورهای غربی برای دامن زدن به مناقشه در سوریه تلاش می كنند و در راستای همین سیاست به ارسال سلاح به معارضان سوری می پردازند.

اروپام/2242**518 1064