شهركرد- رييس حوزه هنري چهارمحال و بختياري از تدوين تاريخ انقلاب اسلامي در استان از سوي واحد ادبيات مقاومت و پايداري حوزه هنري خبر داد.

' حجت الله شیروانی' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به منظور ثبت و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی در استان و بررسی ریشه ها، علل و چگونگی انقلاب و تاریخ نگاری آن و همچنین بروز و ظهور شخصیت های سیاسی تدوین تاریخ انقلاب را آغاز كرده است.

به گفته وی، واحد ادبیات و مقاومت و پایداری حوزه هنری در زمینه ی ثبت و ضبط تاریخ دفاع مقدس و همچنین حوادث انقلاب اسلامی به چاپ و نشر كتاب می پردازد كه این واحد در استان چهارمحال و بختیاری تا كنون توانسته دو كتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برساند.

رییس حوزه هنری استان افزود:تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در استان برعهده ' داراب ظفریان' و ' علی فتاحی ' از استادان دانشگاهی دررشته ادبیات و تاریخ چهارمحال و بختیاری می باشد.

وی گفت:این طرح پس از تصویب در شورای طرح و برنامه ی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصویب كار گروه ادبیات پایداری حوزه هنری كشور و همچنین كار گروه پژوهشی استان را نیز كسب كرده است.

شیروانی افزود: پژوهشگران در این عرصه در حوزه هنری تلاش دارند تاریخ انقلاب اسلامی را بشناسند و بدون هیچگونه انحراف و تغیییر،این حادثه با عظمت و بزرگ را توصیف كنند.

به گزارش ایرنا، دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان ضمن ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس و تكمیل آرشیو كتاب های چون مجموعه خاطرات دفاع مقدس از رزمندگان و سرداران استان را نیز در دستور كار خود دارد.

7359