بجنورد - مدير درمان تامين اجتماعي خراسان شمالي گفت: بخش جراحي چشم در بيمارستان تامين اجتماعي بجنورد در مركز اين استان داير مي شود.

'سیدسعید سیدعلی اكبر' روز دوشنبه در آستانه روز تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار كرد: در این بخش كه با تجهیزات مدرن جراحی چشم تجهیز می شود، جراحی 'آب مروارید و تاتاراك' چشمی برای بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی انجام می شود.

به گفته وی با تجهیز این امكانات در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد، پزشكان با روش سنتی جراحی آب مروارید و تاتاراك چشمی بیماران خداحافظی خواهند كرد.

وی اضافه كرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی به دنبال به روز كردن تجهیزات پزشكی در مراكز درمانی ملكی است و سال گذشته برای اجرای این طرح افزون بر 410 میلیارد ریال هزینه كرده و 23 قلم تجهیزات نوین برای تنها بیمارستان ملكی این مدیریت در بجنورد خریداری شد.

به گفته وی هم اكنون خدمات درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی در چهار شهر بجنورد، اسفراین، شیروان و جاجرم در مراكز درمانی ملكی تامین اجتماعی ارائه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: البته بیماران زیر پوشش می توانند از خدمات درمانی غیرمستقیم مدیریت درمان در سطح استان طبق قراردادی كه با پزشكان و مراكز درمانی خصوصی منعقد شده نیز برخوردار شوند.

سیدعلی اكبر اظهار كرد: این مدیریت با بیش از 300 پزشك عمومی، متخصص و جراح در سطح استان برای دریافت خدمات غیرمستقیم درمانی قرارداد، منعقد كرده است.

به گفته وی تمام داروخانه های فعال استان خراسان شمالی نیز با مدیریت درمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.

وی مهمترین مشكل در این حوزه را انعقاد قرارداد با پزشكان خصوصی را در بخش دندانپزشكی به دلیل تفاوت نرخ دستمزد آزاد و تامین اجتماعی دانست.

به گفته وی سال گذشته مدیریت درمان در بخش ارایه خدمات مستقیم و غیرمستقیم درمانی به بیماران تحت پوشش 300 میلیارد ریال هزینه كرده و افزون بر 450 هزار بیمه شده تامین اجتماعی خراسان شمالی از خدمات درمانی بهره مند شدند.

سیدعلی اكبر گفت: 351 هزار و 766 نفر از بیماران خراسان شمالی از خدمات درمانی سرپایی برخوردار شده و 54 هزار و 668 نفر نیز در بخش درمانی بستری شدند.

وی در مورد اجرای طرح توسعه بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد گفت: طرح توسعه این بیمارستان نیاز به تایید هیات مدیره مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی دارد كه پس از آن می تواند اجرایی شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هم اكنون 50 درصد از ظرفیت تخت های بیمارستانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اشغال است و ما برای تامین هزینه های جانبی 47 درصد دیگر تخت ها را با خدمات دهی به بیماران دیگر بیمه ها اشغال كرده ایم. ك/2

2712/626