فلسطینی ها در سالگرد اشغال سرزمین خود ، در شمال لبنان اعتصاب کردند ...................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/02/87 بیروت - جمعی از فلسطینیان پناهنده ساکن شمال لبنان ، روز پنجشنبه همزمان با شصتمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موسوم به روز نکبت ، در اردوگاه البداوی در شمال لبنان اعتصاب کردند.
به گزارش ایرنا ازبیروت، این اعتصاب با دعوت جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین و با حضور نمایندگان گروههای فلسطینی در برابر دفتر کمیته کاریابی و کمک به پناهندگان فلسطینی موسوم به آنروا وابسته به سازمان ملل برگزار شد.
در این آیین یونس ابوسمره مسوول کمیته پیگیری حق بازگشت پناهندگان ،بر ضرورت ادامه مبارزه برای بازگشت همه فلسطینی هابه موطن خویش براساس قطعنامه 194 سازمان ملل تاکید کرد.
عاطف خلیل دبیرجبهه خلق برای آزادی فلسطین در اردوگاه البداوی نیز گفت مردم فلسطین به حق خود برای بازگشت به سرزمینشان بر اساس اصول و قوانین بین المللی ، انسانی و قطعنامه های جهانی چشم دوخته اند.
خلیل با اشاره به دو دوستگی سیاسی بین فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه گفت اسراییل با سوء استفاده از این وضع بدترین جنایت ها را درحق مردم فلسطین مرتکب شده است.
پس از تاسیس رژیم نامشروع اسراییل ، میلیونها فلسطینی از سرزمین آباء و اجدادی خود رانده شدند که حدود 400 هزار نفر از آنان در لبنان و در 12 اردوگاه این کشور زندگی می کنند.
خاورم 2082 ** 265 شماره 175 ساعت 19:51 تمام