شيراز- مدير كل زندان هاي استان فارس گفت: تعداد 689 نفر از زندانيان جرايم مالي ، تصادف، مهريه، نفقه و صدور چك هم اكنون در زندان هاي استان تحمل كيفر مي كنند كه براي رسيدن به آزادي به حمايت مالي و معنوي خيرين نيك انديش نياز دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، موسی احمدی در نشست با اعضای هیأت مدیره و هیأت امنای ستاد دیه استان فارس تصریح كرد: از این تعداد165نفر دارای محكومیت تصادف، 298 نفر مهریه، 72 نفر نفقه و 154 نفر نیز به محكومیت صدور چك در زندان های استان بسر می برند.

رییس هیئت مدیره ستاد دیه فارس ادامه داد:طی سال جاری تعداد177نفر از زندانیان جرایم مالی ، مهریه، نفقه، تصادف و صدور چك از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد : اصل بدهی این افراد 526 میلیارد ریال بوده كه مبلغ 470 میلیارد ریال آن توسط شاكیان بخشیده شده و مبلغ 50میلیارد ریال نیز از طریق ستاد دیه استان مساعدت شده است.

مدیر كل زندانها و رییس هیئت مدیره ستاد مردمی دیه استان فارس با ارایه گزارشی از عملكرد ستاد دیه اظهار داشت: ستاد دیه فارس با همت خیرین و نیكوكاران به عنوان یكی از ستادهای دیه برتر طی سال های متوالی در كشور شناخته شده و امیدواریم با عنایت مجموعه قضایی این روند ادامه یابد.

احمدی با اشاره به آمار آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در سال گذشته افزود: در سال 91 نیز تعداد597 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با كمك خیرین، ستاد دیه و گذشت شاكیان از زندان آزاد شدند كه از این تعداد581نفر مرد و 16نفر زن بوده اند.

وی اضافه كرد: اصل بدهی این افراد 639 میلیارد ریال بوده كه 74درصد از این مبلغ را شاكیان با توجه به جلسات برگزار شده در ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف گذشت كرده اند.

مدیركل زندانهای فارس تأكید كرد: اگر بتوانیم در جشن های گلریزان با همت خیرین و ستاد دیه كشور و همچنین باتوجه به اینكه بیش از 99درصد زندانیان جرایم غیرعمد بی بضاعت و معسر هستند اعسار این افراد در دادگاه ها پذیرفته شود بار مالی كمتری به دوش ستاد دیه گذاشته می شود و ستاد دیه فارس می تواند زمینه آزادی افراد بیشتری را فراهم كند.ك/2

677 / 667