تهران- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي گفت: هشتمين نمايشگاه قرآن و عترت استان خراسان رضوي فردا (جمعه) با حضور «سيد محمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد مقدس گشايش مي يابد.

«سید سعید سرابی» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این نمایشگاه یكی از مهم ترین برنامه های فرهنگی و معنوی این استان است كه همه ساله در ماه مبارك رمضان برپا می شود.

وی با یادآوری این كه نمایشگاه قران و عترت خراسان رضوی با 630 غرفه میزبان بازدید كنندگان خواهد بود، تصریح كرد: ستاد اجرایی این نمایشگاه از چندین ماه پیش فعالیت خود را با تشكیل جلساتی با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، استاندار و معاونین استاندارخراسان رضوی ، شهردار و نمایندگان دستگاه های این استان آغاز كرد.

دبیر هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس یكی از شاخصه های اصلی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را حمایت و همكاری همه سازمان ها به صورت داوطلبانه عنوان كرد و گفت : با توجه به مشكلات بودجه ای كه امسال سازمان های دولتی با آن مواجه بودند امكان برگزاری نمایشگاه برای ما وجود نداشت.

سرابی یادآور شد: این دوره از نمایشگاه شامل 30 بخش از جمله قرآن و فرهنگ رضوی، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی، مشاوره های قرآنی، حفظ قرآن كریم، بخش عترت و ولایت است .

وی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در دهه اول ماه مبارك رمضان، توجه ویژه به بخش سبك زندگی و عفاف و حجاب، تصویب وظایف دستگاه های اجرایی از مهم ترین ویژگی های آن است .

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان این كه مدت برگزاری نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته سه روز افزایش یافته است، گفت: شعار اصلی هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد سبك زندگی قرآنی است.

قائم مقام هشتمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد نیز درباره برپایی این رویداد معنوی به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی و قرآنی استان و شرق كشور از نهم ماه مبارك رمضان به مدت 9 روز در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس برپا می شود.

«یوسف امینی» ادامه داد: در این اقدام بزرگ قرآنی استانداری خراسان رضوی ،شهرداری مشهد ،معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،شركت نمایشگاه های بین المللی مشهد ،اداره كل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ،آستان قدس رضوی ، صداو سیما ،میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و سایر ادارات و نهاد های استان به عنوان عضو ستاد همكاری می كنند.

امینی تاكید كرد: با عنایت به تاكیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر الگو قراردادن قرآن كریم در زندگی، شعار هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت «سبك زندگی قرآنی » تعیین شد و در همین راستا برنامه های ویژه ای از قبیل برگزاری همایش با موضوع سبك زندگی قرآنی را میزبان هستیم .

وی درمورد فعالیت های ویژه این دوره از نمایشگاه نیز گفت : همایش سبك زندگی ،همایش فرهنگ رضوی و قرآن ،اجرای نمایش های قرآنی ، جنگ قرآن ویژه كودكان از جمله برنامه های ویژه این دوره است .

قائم مقام هشتمین نمایشگاه قرآن وعترت تاكید كرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی ،كارگاه های تصیح نماز ،ارائه مشاوره های قرآنی ،همچنین رونمایی از كتب و نرم افزار های قرآنی از دیگر برنامه های این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت است.

امینی درمورد بخش های این نمایشگاه توضیح داد كه هشتمین دوره نمایشگاه در 30 گروه تقسیم می شود كه بخش نشر مكتوب ، قرآن و نسخ خطی ،مراسم و محافل ،شعرو ادب با محوریت قرآن و عترت فیلم های قرآنی ،هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی است.

وی افزود: بخش تفسیر قرآن كریم ،تجلیل از خادمان قرآنی با معرفی این خادمان ،بخش فرهنگ حجاب و عفاف ،بخش مشاوره های قرآنی ،بخش عترت و ولایت ،و بخش پژوهش از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

قائم مقام هشتمین نمایشگاه قرآن وعترت درمورد بخش بین الملل این نمایشگاه نیز گفت : در این دوره از نمایشگاه ، ناشران و هنرمندان خارجی و قاریان از كشورهای لبنان، سوریه، تركیه، عراق ،مصر و سوریه حضور دارند.

دیدار با خادمان قرآنی، دیدار با هنرمندان و بازدید از طرح و پروزه های فرهنگی و هنری استان از جمله برنامه های سفر دو روزه سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان رضوی است.

فراهنگ(4)** 1355**1336