يزد- نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: امام حسن مجتبي ع اسوه سخاوت و مظلوم مدينه است كه همواره غمخوار فقرا و نيازمندان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد افزود: این ایام در ماه مبارك رمضان متعلق به امام حسن مجتبی ع و ایام ولادت ایشان است.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی ع سختی های امام علی ع را همراهی كرد و در جنگ هایی كه برای حضرت علی ع به وجود آوردند تا از استحكام حكومت ایشان جلوگیری كنند یار و یاور ایشان بود.

امام جمعه یزد گفت: سخاوت و عشق ایشان به خداوند متعال زبانزد بود و ایشان همواره ملجا مراجعه فقرا و نیازمندان بودند.

ناصری افزود: اگر ما به سیره امام حسن مجتبی ع و دیگر ائمه اطهار عمل كنیم سعادتمند شده و حدی از دین خود را ادا كردیم .

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ماه مبارك رمضان گفت: ایام ماه مبارك باید غنیمت شمرده شود و انسان باید در این ماه با مراقبت كردن از اعمال خود زمینه ارتقا و رسیدن به كمال الهی را فراهم كند.

وی ادامه داد: نماز ارتباط با خدا و بیرون كردن صفات ناپسند از خود است و هنگامی كه در نماز می گوییم خدایا فقط تو را می پرستیم و از تو یاری می جوییم یعنی اینكه هویت ما خدایی شده و همه آنچه كه داریم برای خدا است.

ناصری افزود: روزه سپر آتش جهنم است و ما را از جهنم حفظ می كند و صدقه دادن نیز مرگ های ناگهانی را از انسان دور كرده و بهترین زمزمه و ذكرها نیز ذكر خداوند متعال است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به تحولات كشور مصر گفت : مردم این كشور با وجود فتنه گری های آمریكایی ها در كشورشان و توصیه های امام و نیز رهبر ایران در طول سالیان گذشته باز هم درس نگرفته و حتی با روی كارآمدن اخوان المسلمین نتوانستند متحد شوند و سیاست خارجی به نفع مردم ایجاد كنند .

ناصری با بیان اینكه آنها به دستور آمریكا، حتی روابط خود با ایران را نیز به ثمر نرساندند ولی باز هم آمریكا دست از سرشان برنداشت ، افزود : با تمام اینها مرسی كه منتخب مردم بود هم به حرف‌های آمریكا گوش داد اما آمریكاییهااو را نیز بركنار كردند و حتی به بركناریش رضایت ندادند و زندانیش كردند.

وی تأكید كرد : این برخوردهای آمریكا نشانگر حقانیت ملت ما در برابر آمریكا در كوتاه نیامدن از حق و حقوقش با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها در برابر آمریكاست و ضروری است دولت آینده نیز همین شیوه را ادامه دهد و به فرمایشات امام (ره) و رهبری توجه كند و با آمریكا به هیچ وجه از سر سازش وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در ادامه یاد و خاطره سومین شهید محراب شهید صدوقی را گرامی داشت و ایام رحلت بانوی اسلام حضرت خدیجه كبری (س) را تسلیت گفت. ك/2

1968/650