تهران- رييس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و كوبا گفت: مجلس شوراي اسلامي از تحكيم و توسعه روابط همه جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و كوبا حمايت مي‌ كند.

«عبدالرضا مصری» روز سه شنبه در دیدار «دلوید پائولوویچ» كاردار سفارت كوبا در تهران با تاكید بر نقش تاثیرگذار پارلمان‌ها در تقویت مناسبات میان كشور‌ها، افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و كوبا در مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی كامل برای توسعه و تقویت مراودات دوستانه دو كشور را دارد.

وی همچنین با یادآوری مواضع مشترك دو كشور در بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم گسترش همكاری مجالس دو كشور تاكید كرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و كوبا، اشتراكات فراوان، مواضع و دیدگاه‌های دو كشور در مسایل جهانی را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه ارزیابی كرد.

مصری گفت: بدون شك همكاری ‌های دو كشور در قالب نشست‌ها و سازمان‌هایی چون جنبش عدم تعهد، سازمان ملل متحد و بین ‌المجالس جهانی زمینه‌ساز ارتقای‌ همه جانبه مراودات فی مابین خواهد بود.

دلوید پائولوویچ، كاردار سفارت كوبا در تهران نیز در این دیدار ضمن یادآوری برگزاری انتخابات پارلمان كوبا گفت: پارلمان و دولت كوبا از توسعه روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه‌ های تجاری، اقتصادی و فرهنگی استقبال می ‌كند و تشكیل گروه دوستی پارلمانی جدید كوبا و ایران در آینده‌ ای نزدیك می‌ تواند سطح روابط پارلمانی دو كشور در موضوعات مورد علاقه طرفین را ارتقاء دهد.

به گزارش ایرنا از اداره كل اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، عزت‌ الله یوسفیان ملا از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و كوبا كه در این دیدار حضور داشت نیز درمورد چشم انداز همكاری های اقتصادی و تجاری ایران و كوبا مطالبی را عنوان كرد.

سیام(1)**9254**1336