خوي ، اروميه - فرماندار خوي برلزوم پيشگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز در شهر خوي تاكيد كرد.

غلامحسین عماری در بازدید اعضای ،كمیته ویژه در ارتباط با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهر خوی كه به صورت سرزده انجام گرفت گفت : اعضای این كمیته ، به بررسی چگونگی شكل گیری و ارائه راهكارهای جلوگیری از این پدیده شوم پرداخت.

وی در این بازدید در خصوص اخذ مجوز برای ساخت و ساز به منظور جلوگیری از تخلفات تاكید كرد و افزود : نحوه محاسبه ، اخذ عوارض و روند صدور مجوزهای مربوطه در امور ساخت وساز روستایی به گونه ای باشد كه مالكین قبل از ساخت وساز ترغیب به دریافت مجوز شوند و این امر باعث می شود تا تخلفات كم شده و چهره و بافت شهری ناهمگون نشود و زمینه را برای خدمات رسانی مطلوب فراهم گردد.

اعضای كمیته در این بازدید توضیحاتی در خصوص گسترش بی‌رویه ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر خوی و آثار زیانبار آن در نابودی مزارع كشاورزی، باغات و توسعه ناموزون شهری و ایجاد مخاطرات زیست محیطی و لزوم پیشگیری و جلوگیری از این پدیده بیان كرده و خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی در این مناطق شدند.

در ادامه این بازدید پس از ارائه گزارش عملكرد توسط شهردار شهر خوی ، دادستان – معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرماندار- فرمانده انتظامی- معاون سیاسی اجتماعی وشهردار خوی ضمن بررسی جوانب مختلف موضوع و آسیب‌شناسی این معضل، پیشنهاداتی جهت اصلاح امور مطرح كردند.

7128/583