تهران - سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد در تير ماه امسال 83 نفر در دو استان گيلان و مازندران بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده اند.

این سازمان اعلام كرد، از كل موارد غرق شدگی تیر ماه امسال در این دو استان، 64 نفر(61 مرد و سه زن) در استان مازندران و 19 نفر (17 مرد و دو زن) در استان گیلان جان باختند.

براساس این گزارش و آمارهای موجود و ثبت شده در سازمان پزشكی قانونی كشور این تعداد فوتی های ناشی از غرق شدگی تیر ماه سال گذشته در استان های مازندران و گیلان 43 نفر بوده كه در تیر ماه امسال با رشد 93 درصدی به 83 نفر افزایش یافته است.

در تیر ماه سال گذشته 27 نفر در استان مازندران و 16 نفر در استان گیلان بر اثر غرق شدگی جان باختند.

بنابراین گزارش،هر چند تا اعلام این خبر، آمار چهار ماهه غرق شدگی امسال به صورت كامل گردآوری نشده است اما آمار سه ماهه نخست سال جاری سازمان پزشكی قانونی نشان می دهد 259 نفر بر اثر غرق شدگی در كشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتی های غرق شدگی 286 نفر بود، 9.4 درصد كاهش یافته است.

بر اساس این گزارش از كل فوتی های غرق شدگی در سه ماهه امسال، 218 نفر مرد و 41 نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان های خوزستان با 42 فوتی(36 مرد و شش زن)، مازندران با 31 فوتی(29 مرد و دو زن) و گیلان با 24 فوتی(18 مرد و شش زن) به ترتیب بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته اند.

همچنین سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد، در خرداد امسال نیز آمار تلفات ناشی از غرق شدگی در كشور، 113 نفر بوده كه در نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.2 درصد كمتر شده است.

یاد آور می شود، آمار ارایه شده در بخش نخست این خبر تنها مربوط به دو استان حادثه خیز در غرق شدگی(مازندران و گیلان) در تیرماه سال جاری و آمار منتشر شده در بخش دوم تلفات غرق شدگی سه ماهه نخست سال جاری در كل كشور است.

اجتمام(1)**7029**1542