يزد- استان يزد در روز قدس، يكپارچه فرياد است و مردم هميشه در صحنه دارالعباده با حضور در راهپيمايي ضد صهيونيستي و سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل، انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موج حضور گسترده مردم در روز قدس به استان یزد رسید و در روز قدس، استان یزد یكپارچه فریاد بود و مردم متدین این استان با حضور پرشور در راهپیمایی امروز بر حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین تاكید كردند.

در شهر یزد این راهپیمایی راس ساعت یازده صبح با قرائت قران و زیارت آل یاسین از میدان شهید بهشتی آغاز و مردم با سر دادن شعارهای ضد استكباری مسیر خیابان امام تا میدان شهدا و از آنجا تا مسجد ملا اسماعیل محل برگزاری نماز جمعه را طی كردند.

مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافق، هیات من الذله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، حمایت از سوریه حمایت از حزب الله است، الله اكبر، آمریكا اسراییل این آخرین پیام است، وای اگر خامنه ای حكم جهادم دهد، حمایت از فلسطین حمایت از امام است ازادی فلسطین ازادی اسلام است از جمله شعار های راهپیمایان بود.

همچنین قطعنامه سراسری در 10 بند قرائت شد كه در بخشی از آن آمده: ما ملت روزه دار و انقلابی ایران، آزادی بیت المقدس قبله نخستین مسلمانان و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را آرمان مسلم انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز امام راحل و خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و رمز تحقق آن را وحدت و یكپارچگی آحاد مسلمین می دانیم .

این قطعنامه می افزاید: ما ملت مسلمان و روزه دار ایران تلاش های رژیم صهیونیستی در راستای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و یهودی سازی سرزمین های اشغالی و معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت جعلی صهیونیستی، متاسفانه در سكوت و بی توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت ها و نیز برخی دولت های عربی اسلامی منطقه پیگیری می شود را به شدت محكوم می نماییم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما ملت انقلابی و روزه دار ایران ضمن حمایت از انقلاب های مردمی ملت های منطقه ، اقدامات وحشیانه علیه مردم عراق ، پاكستان و افغانستان و نیز جنایت آل خلیفه و آل سعود علیه شیعیان مظلوم بحرین را به شدت محكوم كرده و آن را دام شیطان بزرگ و سناریوی دشمنان اسلام برای تحمیل اهداف و منافع نامشروعشان می دانیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما ملت مسلمان و ولایتمدار ایران این حضور حماسی و دهها میلیونی را حلقه مكمل حماسه سیاسی 24 خردادماه در عرصه بین المللی و فرصتی بسیار ارزشمند برای ابلاغ پیام قاطع و شفاف نظام اسلامی به دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای دانسته و به آنان هشدار می دهیم ایران اسلامی هیچ گاه از حقوق مسلم خود در عرصه های مختلف چشم پوشی نخواهد نكرد.

گزارش های رسیده از دیگر مناطق استان نیز حاكیست راهپیمایی روز قدس با شكوه هر چه تمامتر در این مناطق برگزار شد.ك/2

1968/7537