سنندج - مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بيت‌المقدس كردستان با اشاره به اينكه رگه هايي از تهاجم فرهنگي عليه اعتقادات اسلامي مردم مسلمان كردستان ديده مي شود، خواستار تقويت و ترويج مباني فقه امام شافعي (رض) در اين منطقه جهت جلوگيري از اين تهاجمات شد.

حجت الاسلام محسن حیدریان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: استكبار جهانی امروز با بهره گیری از ابزارهای مدرن، فرهنگ و اعتقادات ملت مسلمان ایران را نشانه گرفته و به دنبال تخلیه مردم از اعتقادات و هویت و فرهنگ خود است.

وی شدت تهاجم فرهنگی در مناطق مرزی را بیشتر دانست و افزود: دشمن با تهاجم گسترده فرهنگی خود به دنبال انحراف فكری و ذهنی مردم این مناطق است كه باید در جهت تقویت برنامه های فرهنگی تلاش شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس كردستان با اشاره به اعتقادات قوی دینی و مذهبی مردم كردستان، این اعتقادات را یكی از سدهای محكم و موانع اصلی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و از دستگاه های فرهنگی استان خواست برای ایجاد سد محكم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به تقویت و ترویج مبانی اعتقادی فقه امام شافعی بپردازند.

وی فقه امام شافعی (رض) را بسیار نزدیك به اهل بیت (ع) دانست و گفت: تقویت و ترویج این فقه منجر به جلوگیری از ورود و تاثیرگذاری فرهنگ غرب می شود.

حجت الاسلام حیدریان از متولیان حوزه فرهنگی خواست مواظب ورود فرهنگ افراطی و عكس العمل های بعد از آن باشند و تاكید كرد نباید با افراط و تفریط بهانه دست دشمن بدهیم.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس كردستان در ادامه از دو جریان در جامعه به عنوان عاملان ناهنجاری نام برد و گفت: عده ای از روی عمد و عده ای دیگر به صورت غیرعمدی به دنبال ترویج ناهنجاری هستند كه نوع برخورد با این دو جریان باید متفاوت باشد.

حجت الاسلام حیدریان با اشاره به اینكه برخی از بانوان به صورت غیر عمد بدحجاب هستند كه می توان آنها را با راهنمایی و هدایت به مسیر اصلی بازگرداند اما برخی دیگر به صورت سازمان یافته و عمدی اقدام به ناهنجاری می كنند كه با این افراد باید برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

وی خواستار تلاش هرچه بیشتر اهل قلم، نویسندگان و خبرنگاران در جهت ترویج معارف و احكام اسلامی در جامعه شد و پیشنهاد چاپ و انتشار روزنامه، هفته نامه و یا مجله ای در حوزه معارف اسلامی در استان كردستان را داد و از متولیان فرهنگی استان خواست از رسانه هایی با این رویكرد حمایت كنند.

این مقام مسوول در سپاه كردستان در ادامه سخنان خود به نقش ممتاز روحانیت اشاره كرد و گفت: روحانیون اعم از شیعه و سنی می توانند در تقویت و ترویج مبانی اسلامی در جامعه نقش بی بدیلی ایفا كنند.

حجت الاسلام حیدریان با اشاره به حضور فعال ماموستاهای اهل سنت در استان كردستان و نقش آنها در هدایت و ارشاد مردم از دستگاه های متولی خواست در جهت تقویت جایگاه این افراد به منظور تاثیرگذاری بیشتر اقدام كنند.

وی با اشاره به اینكه ماموستاهای اهل سنت زمانی می توانند تاثیرگذاری لازم را در حوزه فرهنگی و اعتقادی داشته باشند كه خود مشكل و دغدغه ای نداشته باشند از دولت یازدهم خواست رفع مشكلات معیشتی این افراد را در اولویت قرار دهد.

وی افزایش سطح دانش و آگاهی ماموستا را از دیگر نیازها دانست و گفت: باید این افراد خود را به علم روز در كنار علوم دینی و اعتقادی مجهز كنند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حیدریان همچنین خواستار حضور جدی ماموستاهای اهل سنت در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر شد و گفت: با استفاده از این فریضه می توان در برابر ناهنجاری ها ایستاد.

وی با تاكید بر اینكه روحانیت شیعه و سنی باید در منابر پرچمدار مبارزه با ورود افكار منحرف باشند، گفت: دستگاه های متولی نیز باید در راستای حمایت از این قشر تلاش بیشتری كنند و مشكلات آنان را برطرف سازند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس كردستان همچنین از ماموستاهای اهل سنت كردستان خواست فقه امام شافعی (رض) را برای پیروانش بیشتر و بهتر تبیین و ترویج كنند و دستگاه های فرهنگی نیز در این راستا باید حمایت جدی كنند.

وی از برخی دستگاه های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری نیز خواست در برنامه های خود از دانش و معلومات ماموستاهای اهل سنت بهره بگیرند.

وی در پایان سخنان خود فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را آنقدر با هویت و قوی دانست كه دیگر فرهنگ ها یارای مقابله با این فرهنگ را ندارند و گفت: باید این فرهنگ را روز به روز قوی تر و محكم تر كنیم تا دشمن نتواند به درون آن نفوذ كند.ك/3

7346/533