تهران - فيلم سينمايي «كلاه قرمزي و بچه ننه» 18 مرداد به مناسبت عيد فطر در قالب راديوفيلم از شبكه راديويي نمايش پخش مي شود.

به گزارش ایرنا، داستان این فیلم درباره شیطنت‌های شخصیت عروسكی «پسر عمه‌زا» است كه كلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید كه منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.

فرشاد آذر نیا تهیه كنندگی و سردبیری، سیما خوش چشم گویندگی و تنظیم رادیویی و علی حاجی نوروزی صدابرداری این برنامه را بر عهده دارند.

ایرج طهماسب، حمید جبلی، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی‌پور، بهادر مالكی، محمد بحرانی، پوپك مظفری، بنفشه صمدی، سورن مناچكیان، سید محمود كاشانی، قاسم قباخلو و محمد لقمانیان از بازیگران «كلاه قرمزی و بچه ننه » هستند.

«كلاه قرمزی و بچه ننه» روز جمعه ساعت 18:00 از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ، ردیف 5/107 پخش می شود.



** برنامه های شبكه تهران در عید سعید فطر

شبكه تهران علاوه بر اینكه نماز عید فطر را در مجله تصویری «سلام تهران» پوشش تصویری می دهد در شانزدهمین مراسم گلریزان جشن رمضان برای كمك به آزادی زندانیان را كه در عید سعید فطر در پایگاه حسینیه ارشاد برگزار می شود، شركت می كند.

آغاز پخش برنامه «شب به یاد ماندنی» با موضوع ازدواج جوانان، برنامه زنده موسیقی محور «ساعت 25»، «جشن عاشقان»، برنامه زنده «رنگین كمان» و نیز «بچه ها بیاین تماشا» از دیگر برنامه های این شبكه برای تعطیلات عید فطر است.



** استقبال عموهای تلویزیونی از عید فطر

عمو های فیتیله ای، عمو قناد و عمو پورنگ روزهای تعطیل به مناسبت عید سعید فطر با تدارك برنامه‌های شاد و مفرح به استقبال این عید خجسته می روند.

«فیتیله، جمعه تعطیله»، «جمعه به جمعه، خونه به خونه» و «كتابخانه عمو پورنگ» روز عید فطر و بعد از آن روی آنتن تلویزیون می روند.

به گفته علی زارعان مدیر گروه كودك شبكه دو، این ویژه برنامه ها كه با رویكرد توجه به روزه اولی ها روی آنتن می رود و دختر خانم‌ها و آقا پسرهایی كه امسال برای بار اول روزه دار بودن را تجربه كردند، هدایایی از عموها دریافت می كنند.

عمو قناد از ساعت9:30 میهمان خانه مخاطبان خود می شود، عموهای فیتیله ای نیز در این روزها برنامه خود را از ساعت 14 آغاز می كنند، همچنین كتابخانه عمو پورنگ طبق معمول روزهای تعطیل از ساعت 16 روی آنتن شبكه دو می رود.



** جشن 10 ساعته شبكه یك برای عید فطر

برنامه «عیدانه» شبك یك سیما نیز به مدت ده ساعت از شامگاه پنجشنبه تا پایان اذان صبح پخش می شود كه در این برنامه اسامی برندگان مسابقه های پیامكی برنامه شهر باران برنامه ویژه افطار این شبكه نیز اعلام می شود.

دعوت از هنرمندان، ورزشكاران و نخبگان كشور از دیگر بخش های این برنامه است و قرار است هنرمندانی چون شهاب رمضانی، مهدی احمدوند، حامد زمانی، شهید شهروز و میثم ابراهیمی به طور زنده در این برنامه اجرای موسیقی داشته باشند.



** «ضیافت» در شبكه قرآن

شبكه قرآن و معارف سیما نیز ویژه برنامه هایی برای این عید بزرگ تدارك دیده است كه می توان به ویژه برنامه «ضیافت» اشاره كرد كه در تعطیلات عید فطر با حضور كارشناسان ویژه مذهبی به صورت زنده و مستقیم از ساعت 9 صبح به مدت 180 دقیقه پخش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، دكتر محمد حسین رجبی دوانی و حجت الاسلام والمسلمین وافی سرپرست پرجمعیت ترین خانواده جوان ایرانی، برادران فردی و تاج زاده قاریان ممتاز بین المللی و «محمد عرب» خواننده تازه مسلمان شده از جمله میهمانان ویژه برنامه «ضیافت» هستند.

پخش زنده و مستقیم خطبه ها و نماز عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب و پخش برنامه های «عید عاشقی»، «ماه نو» و میان برنامه های متنوع از دیگر تدارك ویژه شبكه برای این ایام است.



** تجلی عید سعید فطر در شعر فارسی

برنامه ققنوس جمعه 18 مرداد به مناسبت عید سعید فطر اشعاری را كه درباره این عید بزرگ سروده شده است، بررسی می كند.

این برنامه هر هفته جمعه ها ساعت 15:30 از رادیو فرهنگ پخش می شود، به موضوع شعر و بررسی زندگی شاعران ایران زمین اختصاص دارد و این هفته همزمان با عید بزرگ مسلمانان تجلی عید فطر در اشعار فارسی را كنكاش می كند.

فراهنگ(2)2025