نيويورك – راهپيمايي مسلحانه گروه هاي طرفدار حمل سلاح در نزديكي مدرسه 'سندي هوك' شهر نيوتاون كه سال گذشته شاهد كشتار 20 كودك و 6 معلم به دست يك جوان مسلح بود، خشم بسياري از مردم اين شهر را برانگيخت.

به گزارش ایرنا در حالی كه هنوز بحث و اختلاف نظر در آمریكا بر سر قانون حمل سلاح و اپیدمی كشتار مسلحانه در این كشور ادامه دارد، راهپیمایی گروهی از طرفداران حمل سلاح در شهر نیوتاون ایالت كانتیكت، واكنش خشمگینانه مردم منطقه را كه هنوز در شوك كشتار كودكان در مدرسه سندی هوك به سر می برند، به دنبال داشت.

تجمع طرفداران حمل سلاح در مقابل یك كافی شاپ استارباكس در دو مایلی مدرسه سندی هوك برگزار شد، بسیاری از تجمع كنندگان با خود سلاح حمل می كردند.

تعداد این افراد به 30 نفر می رسید كه خواستار آن بودند كه مردم ایات كانتیكت بتوانند بطور آزادانه در اماكن عمومی سلاح حمل كنند.

دسامبر گذشته جوانی مسلح با ورود به یك مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت كانتیكت، 20 كودك 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این كشتار، فشار افكار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد كه باراك اوباما و برخی مقام های كنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در كشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

با این حال، به دلیل 'نفوذ انجمن ملی اسلحه' لابی اسلحه در كنگره تصویب طرح محدودیت حمل سلاح ناكام ماند.

'انجمن ملی اسلحه' از هنگام كشتار مدرسه سندی هوك در نیوتاون در دسامبر گذشته، نگران موج انتقادها و واكنش ها در خصوص قوانین اسلحه بوده است.

بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبك نسبت به جمعیت این كشور است؛ به گونه ای كه در برابر هر 100 نفر جمعیت ایالات متحده 90 قبضه تفنگ و سلاح كمری در این كشور وجود دارد.

تنها در سال 2012، سیزده تیراندازی مرگبار در آمریكا رخ داده كه بر اثر آن بیش از 80 آمریكایی بطور دسته جمعی به قتل رسیده اند.

اروپام 2251 **1908