اروميه - معاون فني و عمراني شهردار اروميه گفت:‌ مديريت شهري 155 ميليارد ريال براي ساخت كتابخانه هاي محله اي در اين شهر هزينه كرده است.

ابراهیم صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این كتابخانه های محله ای شامل كتابخانه پارك های شهید حضرت پور، كارگران، ‌شهرك شهریار، ‌مظاهری و صمدزاده هستند.

وی اضافه كرد: این میزان اعتبار در سال های 91 و امسال برای اتمام این طرح های عمرانی هزینه شده و در اختیار مجریان قرار داده شده است.

وی اظهار كرد:‌ این اقدام در ساختن كتابخانه های محله ای در پارك های نقاط مختلف شهر، اقدامی موثر در توسعه فرهنگی در شهر بوده و اهتمام مدیریت شهری ارومیه به این امر را می رساند.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه افزود: شهرداری همچنین در راستای اجرا و تكمیل پروژه های عمرانی در ایجاد اماكن و فضاهای ورزشی و تفریحی اقدام به افتتاح فرهنگسرای قرآن و عترت با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال كرده است.

صفری گفت:‌ مساحت این محیط فرهنگی،‌ بیش از پنج هزار و 600 مترمربع است و می توان آن را فضایی بسیار مناسب در راستای اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) دانست.

وی اظهار كرد: ‌میزان فعالیت شهرداری ارومیه در ایجاد اماكن و فضاهای ورزشی و تفریحی نیز 805 میلیارد ریال می باشد كه با این میزان اعتبار بیش از شش هزار و 850 متر مربع فضای ورزشی و تفریحی در شهر ایجاد شده است.

8136/581