رشت - رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان گفت: پايگاه هاي اورژانس 115 گيلان از 27 پايگاه در سال 84 به 53 پايگاه در سال جاري رسيد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'حسن بهبودی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان افزود: جایگزینی تخت های بیمارستانی جدید به جای تخت های فرسوده از جمله اهداف تیم سلامت دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان از سال 84 است.

وی اظهار كرد: افزایش تخت های بیمارستانی از دو هزار و 260 تخت در سال 84 به سه هزار و 584 تخت در سال جاری رسید.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی استان گیلان خاطر نشان كرد: تخت های ICU نیز از 27 تخت در سال 84 به بیش از 136 تخت در سال 92 رسید.

وی در ادامه تشریح فعالیت های دانشگاه علوم پزشكی گیلان در زمینه توسعه فضاها و خدمات آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی از سال 84 تا 92 افزود: آمار تخت های CCU نیز از 54 تخت در سال 84 به 83 تخت در سال جاری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان كرد: تعداد دانشجویان نیز از یك هزار و 793 نفر به چهار هزار و 50 نفر رسید.

وی با بیان این مطلب كه تعداد مراكز تحقیقاتی نیز در این مدت از 7 مركز به 23 مركز رسید، یادآور شد: تعداد رشته های پایه و تخصصی نیز از 28 به 49 رشته رسید.

وی بیان كرد: ارتقای علمی، پژوهشی، آموزشی و بهداشتی، افزایش دانشكده های علوم پزشكی و پیراپزشكی، ارتقای شاخص های بهداشتی شامل كاهش مرگ و میر مادران باردار و كاهش مرگ و میر كودكان زیر پنج و زیر یك سال، تقویت IT دانشگاه از اهداف اولیه تیم سلامت دانشگاه علوم پزشكی گیلان از سال 84 است.

وی ارتقای اورژانس بیمارستان ها و اورژانس پیش بیمارستانی، توسعه بخش های ویژه ICU و CCU در شهرستان ها، افزایش تعداد تخت های ویژه و ارتقای كیفیت تخت های بیمارستانی، ارتقای علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی، توسعه رشته های دستیاری را از دیگر اهداف اولیه تیم سلامت دانشگاه علوم پزشكی گیلان از سال 84 عنوان كرد.

وی خاطر نشان كرد: داشتن رشته های دستیار تخصصی و فوق تخصصی بیش از 12 رشته، داشتن اساتید و دانشیاران حدود 20 درصد كل اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی، داشتن هیات ممیزه مستقل و داشتن تمامی دانشكده های علوم پزشكی و پیراپزشكی از دلایل ارتقاء دانشگاه علوم پزشكی گیلان به تیپ یك است.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی استان گیلان بیان داشت: بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت در سال 86، بیمارستان رسالت در سال 86 و سلامت رستم آباد در سال 89 نیز توسط دانشگاه علوم پزشكی گیلان افتتاح شد.

وی با بیان این كه دانشكده پرستاری و مامایی و پیراپزشكی شرق گیلان در سال 86 و كلینیك تخصصی و فوق تخصصی بعثت در سال 90 به بهره برداری رسید، یادآور شد: بیمارستان های جدید سیاهكل، املش، شفت و بیمارستان جایگزین رودبار در شرف بهره برداری است. ك/3.

7286/ 603