تهران - افزايش خودكشي در ميان سربازان رژيم صهيونيستي در سه سال گذشته موجب نگراني شديد مقام هاي اين رژيم شده است.

به گزارش روزنامه 'الحیات'، پژوهش انجام شده از سوی یك موسسه پژوهشی وابسته به 'كنیست'(پارلمان رژیم صهیونیستی) نشان می دهد كه طی شش سال گذشته، 123 سرباز صهیونیست دست به خودكشی زدند.

طبق یافته های این پژوهش، بیشتر این خودكشی ها در پی بدرفتاری با سربازان، سختگیری بیش از حد و نیز به خاطر احساس ناامیدی و غربت در میان سربازان، در داخل یگان های نظامی انجام شد.

پژوهشگران صهونیست ضمن انتقاد از فرماندهان ارتش، افزایش خودكشی سربازان در داخل یگان های نظامی را ناشی از ناتوانی فرماندهان در جلوگیری از چنین اقداماتی می دانند.

بر اساس این پژوهش، 58 درصد از سربازانی كه خودكشی كرد، از جمله یهودیانی بودند كه در فلسطین اشغالی متولد شدند و 25 درصد نیز از جمله مهاجران شوروی سابق بودند.

كارشناسان معتقدند كه شمار سربازانی كه اقدام به خودكشی كرد، بسیار بیشتر از این ارقام است اما مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اجازه انتشار آمار واقعی این خودكشی ها و رسانه ای شدن آن را نمی دهند.

بر اساس نتایج پژوهش‌های اجتماعی در فلسطین اشغالی، افزایش خودكشی در سرزمین ‌های اشغالی تنها محدود به نظامیان نیست و بر اساس جدیدترین آمارها، روزانه 2 نفر در فلسطین اشغالی خودكشی می‌ كنند.

مترجمام **2041**1088