200 هزار نفر از کارکنان خدمات اجتماعی در اسکاتلند اعتصاب کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/30 اقتصاد.انگلیس .اعتصاب .تورم لندن - بیش از 200 هزار نفر از کارکنان بخش خدمات اجتماعی اسکاتلند در اعتراض به عدم افزایش حقوق خود از صبح امروز (چهارشنبه ) دست از کار کشیدند.
به گزارش منابع محلی، اعتصاب یک روزه کارکنان بخش خدمات اجتماعی اسکاتلند ، کارگران شهرداری ها، کارکنان شوراهای محلی، کارکنان مدارس و کتابخانه ها و بخشی از حمل و نقل عمومی را شامل می شود.
اتحادیه های کارگری خواستار افزایش حقوق اعضای خود در بخش خدمات اجتماعی شده اند ولی دولت محلی اسکاتلند این درخواست را رد کرده است .
دیوید پرنتیس دبیرکل یکی از اتحادیه های کارگری بریتانیا که بیش از 100 هزار عضو دارد، اعلام کرد: عدم موافقت دولت با افزایش 2/5 درصدی حقوق چاره ای جز اعتصاب برای ما باقی نگذاشته است.
وی گفت : ما از اینکه اعتصاب کارکنان بخش خدمات اجتماعی در اسکاتلند باعث به زحمت افتادن اقشار مختلف مردم می شود، پیشاپیش عذرخواهی می کنیم وی افزود: وقتی قیمت کالاهای اساسی نظیر شیر، نان، بنزین، برق و گاز سر به فلک زده، کارگران خدمات شهری نمی توانند کاهش دیگری در حقوق خود را تحمل کنند.
یک ماه پیش نیز حدود 600 هزار نفر از کارمندان و کارگران بخش های مختلف خدمات اجتماعی انگلیس، ولز و ایرلند شمالی در اعتراض به عدم افزایش حقوق خود دست به اعتصاب زدند.
نرخ تورم طی ماههای اخیر در مناطق مختلف بریتانیا(انگلیس ، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی ) همچنان رو به افزایش بوده و از پیش بینی دولت که معمولا دو درصد می باشد، بسیار فراتر رفته است.
افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی طی ماههای اخیر مهمترین عامل صعود نرخ تورم بوده است.
به عقیده کارشناسان، نرخ واقعی تورم بویژه در اقلام ضروری خانواده ها نظیر مواد غذایی، سوخت و انرژی بسیار بیشتر از نرخ متوسط تورم است که معمولا از معدل قیمت دهها قلم کالا و خدمات ضروری و غیرضروری به دست می آید اروپام 345** شماره 129 ساعت 13:30 تمام