بيروت- رؤساي قواي سه گانه لبنان، احزاب و گروه ها در بيانيه هاي جداگانه اي وقوع انفجار تروريستي عصر روز پنجشنبه در جنوب بيروت را محكوم كردند.

به گزارش ایرنا ، 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان روز جمعه در بیانیه ای ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی در منطقه ضاحیه جنوبی در بیروت رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در این عملیات متهم كرد.

وی در این بیانیه تصریح كرد: هدف از این عملیات ایجاد ناآرامی و فتنه در لبنان در سالگرد پیروزی مقاومت است.

رییس جمهور لبنان در پایان این بیانیه همه گروه های لبنانی را به وحدت ، همبستگی و تلاش برای تشكیل دولت با هدف حفظ لبنان از خطر بروز فتنه و ناآرامی دعوت كرد.

'نبیه بری' رییس مجلس لبنان نیز ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی در بیروت آن را نتیجه تلاش رژیم صهیونیستی با هدف ضربه زدن به وحدت ملی لبنان و ایجاد فتنه و تفرقه در كشور دانست.

'نجیب میقاتی' نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی در ضاحیه جنوبی خواستار وحدت و همبستگی مسئولان لبنانی برای دور نگه داشتن لبنان از خطرات فرآروی آن شد.

نمایندگان و رؤسای جناح ها و گروه های سیاسی لبنان هم هر كدام با انتشار بیانیه هایی، ضمن محكومیت شدید عملیات تروریستی خونبار در ضاحیه جنوبی بیروت، خواستار تمسك به وحدت ملی با هدف مقابله با توطئه های جدید دشمنان علیه لبنان شدند.

'فؤاد سنیوره' رییس فراكسیون 'المستقبل' در مجلس نمایندگان لبنان در بیانیه ای با اظهار تأسف از وقوع حادثه تروریستی و همدردی با بستگان و خانواده های قربانیان حادثه تروریستی گفت: مااین عملیات تروریستی خونبار را بشدت محكوم می كنیم و از نیروهای امنیتی می خواهیم تا در اسرع وقت عاملان را دستگیر و به سزای اعمال شنیع خود برسانند.

'سلیمان فرنجیه' رییس حزب 'المرده' لبنان نیز در مصاحبه ای ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی ضاحیه جنوبی بیروت در سالروز پیروزی مقاومت اظهار كرد: اینگونه عملیات تروریستی نه تنها از عزم و اراده مردم در ادامه راه مقاومت و حمایت از آن نمی كاهد، بلكه بر عزت و كرامت مقاومت در میان مردم لبنان و هم پیمان آن در داخل لبنان و منطقه می افزاید.

'علی عمار' عضو فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' وابسته به حزب الله در مجلس لبنان نیز در سخنانی در مكان حادثه، این عملیات را تلاش جدید دشمنان داخلی مقاومت برای جبران شكست سنگین رژیم صهیونیستی در جنگ سال 2006 میلادی علیه لبنان دانست.

شیخ 'عبد الامیر قبلان' مسئول مجلس شیعی لبنان نیز با انتشار بیانیه ای، عملیات تروریستی عصر روز پنجشنبه در جنوب بیروت و به خاك و خون غلطیدن مردم بی گناه لبنان را بشدت محكوم كرد.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی به عنوان قلب مقاومت لبنان، اقدامی صهیونیستی با هدف تأمین منافع آن در لبنان و منطقه است.

شیخ 'نعیم حسن 'مسئول دینی طایفه دروزی لبنان نیز در بیانیه ای با اشاره به عملیات خونبار تروریستی در ضاحیه جنوبی ، همه گروه های لبنانی را به وحدت كلمه و توجه به خطرهای فراروی لبنان و حفظ آن از خطر تفرقه و بروز ناآرامی فراخواند.

'ولید جنبلاط 'رییس حزب 'سوسیالست ترقیخواه دروزی لبنان' نیز ضمن محكوم كردن عملیات تروریستی مزبور در اقدامی بی سابقه خواستار همكاری امنیتی نیروهای لبنانی و حزب الله شد.

سید'علی فضل الله' در بیانیه ای ضمن محكوم كردن عملیات ناجوانمردانه ضاحیه جنوبی آن را اقدامی صهیونیستی با هدف، ایجاد تنش و فتنه در لبنان دانست.

وی در این بیانیه همه لبنانی ها را به همبستگی، وحدت و حمایت از ضاحیه جنوبی با هدف جلوگیری از اجرای طرح دشمنان در سوق دادن لبنان به سوی ناآرامی شد.

'تجمع علمای جبل عامل لبنان' هم در بیانیه ای وقوع انفجار تروریستی در منطقه الرویس واقع در ضاحیه جنوبی بیروت را بشدت محكوم كرد.

در این بیانیه ضمن تأكید بر وحدت و همبستگی میان لبنانی ها خواستار اجرای تحقیقات فوری و دستگیری عاملان تروریستی آن شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: انگشت اتهام همواره به سوی رژیم صهیونیستی نشانه رفته است چرا كه این رژیم بیشترین استفاده را از بروز چنین وضعیتی می برد.

'جبهه عمل اسلامی لبنان' نیز در بیانیه ای با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی ، خواستار دستگیری عاملان و مجازات آنها در اسرع وقت شد.

در این بیانیه آمده است: در پشت پرده وقوع این جنایت شنیع و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی و عاملان داخلی آن قرار دارند، ما همه گروه های لبنانی را به وحدت برای جلوگیری از ایجاد فتنه و دور كردن خطر دشمنان علیه لبنان فرا می خوانیم.

خاورم*2023**1436