بلگراد- مسابقات جهاني كشتي آزاد نوجوانان در صربستان در حالي روز پاياني خود را پشت سر گذاشت كه 'علي اصغر اكبري' در وزن 100 كيلوگرم، علي موجرلو در وزن 76 كيلوگرم و خيرالله قهرماني در وزن 46 كيلوگرم از تيم ايران با پيروزي بر حريفان خود به ترتيب مدال هاي نقره و برنز را براي كشورمان به ارمغان آوردند.

به گزارش ايرنا، علي اصغر اكبري با شكست در مقابل حريف خود از روسيه با نتيجه 7 بر 6 از دريافت مدال طلا محروم شد و مدال نقره را از آن خود كرد.

اكبري روز يكشنبه با غلبه بر كشتي گيران قزاقستان، تركيه و جمهوري آذربايجان به فينال مسابقات راه يافت.

وي در وزن 100 كيلوگرم در دور اول استراحت داشت و در دور دوم با نتيجه 7 بر صفر رقيب قزاقستاني اش را شكست داد و به مرحله يك‌چهارم نهايي رسيد.

وي در اين مرحله با نتيجه 4 بر 2 رقيب خود از تركيه را شكست داد و به مرحله نيمه‌ نهايي راه يافت، در اين مرحله با نتيجه 5 بر يك در مقابل كشتي گير آذربايجاني به پيروزي رسيد و وارد فينال مسابقات شد.

اكبري در مرحله فينال مسابقات با نتيجه 7 بر 6 مغلوب حريف خود از روسيه شد و از دريافت مدال طلا محروم ماند.

'علي موجرلو' آزاد كار نوجوان ايراني در وزن 76 كيلوگرم عصر روز يكشنبه با شكست دادن حريف آمريكايي خود مدال برنز را از آن تيم ملي نوجوانان كشتي آزاد كشورمان كرد.

موجرلو پس از پيروزي در مقابل كشتي‌گيران تركيه، اوكراين و آذربايجان به مرحله نيمه‌ نهايي رسيد و در اين مرحله مغلوب حريف روس شد و در ديدار رده ‌بندي با نتيجه 4 بر 2 حريف خود از آمريكا را شكست داد و مدال برنز را دريافت كرد.

وي در دور نخست با نتيجه 7 بر صفر از سد تركيه گذشت و در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر مقابل حريف اوكرايني خود به پيروزي دست يافت و در مرحله يك چهارم نهايي با نتيجه 3 بر صفر حريف خود از آذربايجان را شكست داد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 2 بر 2 مغلوب روسيه شد.

خيرالله قهرماني كشتي گير آزاد نوجوان كشورمان در وزن 46 كيلوگرم در ديدار رده بندي حريف روسي خود را شكست داد و مدال برنز را به ارمغان آورد.

قهرماني پس از پيروزي مقابل رقباي خود از ويتنام، مجارستان و بلاروس به مرحله نيمه ‌نهايي رسيد و در اين مرحله از حريف قزاقستاني شكست خورد و از فينال مسابقات محروم شد و در ديدار رده ‌بندي با نتيجه 6 بر 5 حريف روس خود را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.

وي در دور نخست مسابقات روز يكشنبه با نتيجه 9 بر 2 از سد حريف ويتنامي گذشت و در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر رقيب مجارستاني را شكست داد و به يك‌ چهارم نهايي راه يافت.

قهرماني در اين مرحله كشتي گير بلاروس را با نتيجه 6 بر يك شكست داد و به مرحله نيمه‌نهايي رسيد،‌ در اين مرحله با نتيجه 7 بر 3 مغلوب كشتي گير قزاقستان شد و در ديدار رده ‌بندي با نتيجه 6 بر 5 از سد حريف روسي خود گذشت و به مدال برنز دست يافت.

علي اسماعيل پور كشتي گير نوجوان آزاد كشورمان در وزن 63 كيلوگرم با شكست در ديدار رده بندي در مقابل حريف روسي به مدال برنز نوزدهمين دوره رقابت هاي جهاني كشتي آزاد نوجوانان در صربستان دست نيافت.

اسماعيل‌پور پس از پيروزي مقابل رقباي خود از گرجستان و تركيه به مرحله يك‌چهارم نهايي رسيد و در اين مرحله مغلوب حريف ژاپني شد و موفق نشد كه به فينال مسابقات راه پيدا كند و در مسابقات رده بندي از رقيب روسي خود با نتيجه يك بر صفر شكست خورد و از دريافت مدال برنز محروم ماند.

وي در دور اول مسابقات روز يكشنبه با نتيجه 4 بر 2 در مقابل حريف گرجستاني اش به پيروزي دست يافت و در دور دوم مسابقات با نتيجه 3 بر صفر از سد رقيب خود از تركيه گذشت و به مرحله يك‌چهارم نهايي رسيد، در اين مرحله با نتيجه 8 بر يك مغلوب رقيب ژاپني شد ولي در همين مرحله با نتيجه 5 بر 2 از سد رقيب ويتنامي خود گذشت.

اسماعيل‌پور در مسابقات رده بندي در ديدار با حريف خود از روسيه با نتيجه يك بر صفر شكست خورد و موفق نشد كه مدال برنز را از آن خود كند.

در نخستين روز اين مسابقه ها، يونس امامي و كامران قاسم پور كشتي گيران آزاد كشورمان در وزن هاي 42 و 69 كيلوگرم، روز شنبه صاحب مدال نقره شدند.

بيش از هزار كشتي گير نوجوان از 50 كشور در اين مسابقه ها شركت كرده اند.

تيم كشتي نوجوانان ايران با كسب سه مدال نقره و دو برنز و دو عنوان پنجمي با كسب 56 امتياز در مسابقات جهاني كشتي نوجوانان در زرنيانين صربستان به مقام سوم دست يافت.

در اين مسابقات تيم ‌هاي روسيه و جمهوري آذربايجان به ترتيب با 85 و 66 امتياز عنوان هاي اول و دوم را از آن خود كردند و تيم هندوستان با 51 امتياز چهارم شد.

اروپام**2061**1504