اندیمشك،دزفول-رییس تعاون روستایی اندیمشك از توزیع 375 تن كود اوره با نرخ دولتی بین كشاورزان منطقه لور بخش مركزی اندیمشك خبر داد.

'رحمان فخاری' روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: كمبود كود اوره مشكلاتی را برای كشاورزان در كشور و بخصوص اندیمشك ایجاد كرده بود كه با پیگیری های مسوولان در چند روز اخیر 375 تن كود اوره با نرخ دولتی 200 هزار ریال توزیع شده است.

فخاری اظهار داشت:با توجه به اعلام دستگاههای توزیع كننده كود و گرانی حدود 30 درصدی كود اوره و نگرانی هایی كه از این بابت بین كشاورزان و روستاییان ایجاد شده بودكبه منظور كاهش دغدغه های كشاورزان این مقدار كود از طریق اتحادیه تعاون روستایی استان خوزستان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: این توزیع نهاده كشاورزی توسط شركت تعاونی روستایی اندیشه زیر نظر اداره تعاون روستایی شهرستان اندیمشك صورت گرفته است.

رحمان فخاری تصریح كرد: مبلغ یك میلیارد و دویست میلیون ریال بابت 300 تن كود اوره به شركت خدمات حمایتی استان خوزستان پرداخت شده است.

وی حمایت از كشاورزان را موجب دلگرمی و افزایش تولید بیشتر دانست و اضافه كرد: در سه ماه نخست امسال 14 هزار تن محصولات كشاورزی شامل گندم، جو، كلزا و غیره از كشاورزان منطقه و به منظور حمایت از تولید خریداری شده است.

فخاری خاطر نشان كرد: به منظور رفاه حال روستاییان در سه ماه نخست امسال 600 تن آرد بین آنها توزیع شده است.

تعاون روستایی متولی تامین نهاده های كشاورزی و اقلام اساسی روستاییان و خرید محصولات كشاورزی به نرخ تضمینی و توافقی است.ك/3 7281/648