رشت - مراسم تجليل از پزشكان، داروسازان و دندانپزشكان نمونه استان گيلان روز سه شنبه طي مراسمي در سالن اجتماعات دانشكده پرستاري و مامايي شهيد بهشتي رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه به مناسبت سالروز ولادت شيخ الرئيس بوعلي سينا و روز پزشك و محمد بن زكرياي رازي و روز داروساز از سوي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان برگزار شد، 70 نفر از پزشكان، داروسازان و دندانپزشكان نمونه مورد تجليل قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان در اين مراسم ضمن تبريك روز پزشك و داروساز در سخناني گفت: پزشكان در ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نقش مهم و تاثيرگذاري دارند.

دكتر 'مرتضي رهبر طارمسري' با اشاره به نقش مهم اخلاق حرفه اي در شغل مهم پزشكي افزود: پزشكان بايستي همواره اخلاق پزشكي را مورد توجه قرار دهند.

وي اظهار داشت: در مراسم امروز پزشكان، داروسازان و دنداپزشكان در حوزه هاي مختلف بيمارستان ها، معاونت بهداشتي، غذا و دارو، معاونت آموزشي و .... مورد تجليل قرار مي گيرند.

دراين مراسم پيام دكتر 'سيد حسن هاشمي' وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مناسبت روز پزشك قرائت شد.

در بخشي از اين پيام آمده است: در فرهنگ ايراني اسلامي ما، ارزش دانش گرانقدر پزشكي تا بدان اندازه والا و عظيم است كه طبابت شانه به شانه حكمت مي سايد و بيماران و درمندان نه فقط براي جستجوي تسكين و درمان دردهاي جسماني كه در مقام مشاوره و هدايت در همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي خود به حكيم و طبابت مراجعه مي كنند، چرا كه پزشك در افق نگاه و قضاوت ايشان، شخصيتي علمي و آراسته به فضايل والاي اخلاقي است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بخش ديگري از پيام خود آورده است: اميد كه جامعه پزشكي در پرتو توجهات حضرت حق و با تاسي به شيوه پيشگامان علم و اخلاق، همواره بر مدار دانش آموزي، اخلاق محوري و نوع دوستي گام برد ارد و پزشكان بيش از هر چيز بياموزند طبابت براي طبابت و علم براي علم، نه تنها انسان نمي سازد كه ممكن است آدمي را از انسانيتش دور سازد.

در مراسم ياد شده دكتر حسن بهبودي رييس دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان، معاونان وي و جمعي از پزشكان، داروسازان و دندانپزشكان حضور داشتند.

اول شهريور بزرگداشت بوعلي سينا روز پزشك و پنجم شهريورماه روز بزرگداشت محمدبن زكرياي رازي روز داروسازي نامگذاري شده است.ك/2

7286/695