اروميه - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: فرهنگ و سلامت اساس توسعه پايدار در جامعه امروزاست.

سيد حسن قاضي زاده هاشمي روز سه شنبه در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره فرهنگي دانشجويان علوم پزشكي كشور افزود: با توجه به اهميتي كه اين دو مقوله در جامعه دارند، مي توان اجراي جشنواره هاي فرهنگي در حوزه بهداشت و سلامت را گامي مهم و موثر در توسعه جامعه عنوان كرد.

وي اضافه كرد: دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي كه در اين جشنواره شركت كرده اند، به عنوان پيشقراولان فرهنگي در كشور هستند و مي توانند با بهره مندي از مولفه هاي فرهنگي، در توسعه آينده كشور نقش بزرگي را ايفا كنند.

هاشمي اظهار كرد: در حوزه فرهنگي، كارهاي بسيار خوبي در كشور انجام شده است كه اميدواريم اين روند در دولت تدبير و اميد بيش از پيش شتاب داشته باشد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: جشنواره فرهنگي دانشجويان نيز يكي از مهمترين برنامه هاي فرهنگي در وزارت بهداشت به شمار مي رود كه اميدواريم در دوره هاي بعدي با افزايش نقاط قوت و كاهش نقاط ضعف ، به درجه كيفي بهتري برسد.

قاضي زاده هاشمي با اشاره به روي كارآمدن دولت تدبير و اميد طي روزهاي اخير ، افزود : ما در صدد هستيم در خصوص بهبود معيشت مردم و توليد علم و گذر از مرزهاي دانش به عنوان خواسته هاي مهم رهبر معظم انقلاب گام هاي اساسي برداريم.

در اين آيين از نفرات برتر بخش هاي مختلف جشنواره فرهنگي دانشجويان علوم پزشكي كشور با اهداي لوح، هداياي نقدي و تنديس قدرداني شد.

8136/583/ 1645