آنكارا- روزنامه 'طرف' چاپ تركيه امروز - پنجشنبه - در مطلبي با اشاره به لغو سفر 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه به نوار غزه نوشت: 'كمال قليچدار اوغلو' رهبر حزب مخالف جمهوريخواه خلق تركيه بزودي از نوار غزه ديدن مي كند.

به گزارش ايرنا، اين روزنامه ترك نوشت: در پي دعوت مقامات مصري از 'كمال قلچدار اوغلو' رهبر حزب جمهوري خواه خلق بزرگترين حزب مخالف دولت تركيه در مجلس اين كشور ديدار وي و هيات همراه از نوار غزه حتمي شد.

به نوشته اين روزنامه اسراييل(رژيم صهيونيستي) و آمريكا مخالفتي با ديدار قليچدار اوغلو از غزه نخواهند كرد.

'گورسل تكين' معاون حزب جمهوريخواه خلق تركيه نيز گفت كه قليچداراوغلو از چندين كشور منطقه خاورميانه دعوتنامه هايي براي سفر به آن كشورها دريافت كرده و اين سفرها انجام خواهد شد.

اين روزنامه مي نويسد: 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه از ماه ها قبل اعلام كرده بود كه قصد سفر به غزه را دارد.

با مخالفتهاي آمريكا وي اعلام كرد كه اين سفر را به بعد از ديدار ماه مه گذشته اش به واشنگتن موكول خواهد كرد و پس از آن نيز مخالفت هاي اسراييل(رژيم صهيونيستي) و متعاقب آن سرنگوني 'محمد مرسي' رييس جمهوري مصر و مهمترين متحد اردوغان در منطقه و مخالفت هاي گسترده اردوغان با دولت جديد مصر اين سفر انجام نشد.

مساله ديدار اردوغان از غزه به يكي از ابزارهاي فشار مخالفين بر وي تبديل شده بود و مسوولين احزاب مخالف در سخنان خود به دفعات لغو اين سفر را به درخواست آمريكا عنوان كردند.

خاورم**2012**230/1275