تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

تهران - «مهناز افشار» با تاكيد بر ضرورت وجود نگاه ها و سليقه هاي متفاوت در سينما، افزود: سينماگران كشور چارچوب ها را مي دانند و اين تنگ نظري است كه تصور كنيم فيلمي همچون «برف روي كاج ها» از خطوط قرمز عبور كرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، اين بازيگر سينما شب گذشته(جمعه) در برنامه تلويزيوني هفت كه اختصاص به بررسي مسايل روز سينماي ايران دارد، گفت: كاركردن با داريوش مهرجويي در فيلم «چه خوبه كه برگشتي» اتفاق بزرگي بود و برخي اسامي به اعتبار كارنامه كاري يك بازيگر مي افزايد.

افشار بازي در فيلم «پل چوبي» را دومين همكاري خود با مهدي كرم پور - كارگردان اثر - دانست و گفت: فيلمنامه هاي بسياري براي بازي مشترك با بهرام رادان پيشنهاد شده بود اما در نهايت «پل چوبي» ارزش كاركردن مشترك براي ما را داشت و پس از سال ها بار ديگر در اين اثر همبازي شديم.



بازيگر فيلم سينمايي «سعادت آباد» به كم لطفي مسوولان حوزه هنري به برخي فيلم ها در اكران همچون «پل چوبي» و «برف روي كاج ها» اشاره كرد و افزود: برخي مي گويند فيلمي همچون «برف روي كاج ها«»به اصول خانواده نگاه درستي ندارد در صورتيكه اين درست نيست و عوامل اين فيلم چارچوب ارزش ها را مي دانند و خود اهل خانواده هستند.

افشار با يادآوري اينكه برخي «برف روي كاج ها» را متوجه نشدند ادامه داد: هنر مي تواند با نگاه ها و سليقه هاي متفاوت روايت شود و سينماگران ما خطوط قرمز و چارچوب ها را مي دانند و اين تنگ نظري است كه تصور كنيم فيلمي همچون «برف روي كاج ها» خطوط قرمز را رد كرده است.



** رقابت ميان زنان بازيگر سينماي ايران از روي حسادت نيست

بازيگر فيلم سينمايي «آتش بس» به موفقيت بازيگران زن در سينماي ايران اشاره كرد و توضيح داد: بازيگران زن ايراني در نقش هاي متفاوت به خوبي ظاهر شده اند و معتقدم رقابت بين زنان بازيگر سينماي ايران از روي حسادت نيست و جاييكه رقابت نباشد اتفاقي رخ نمي دهد.



** جواير سينمايي براي هر بازيگري جذاب است

به گفته بازيگر فيلم «سالاد فصل»، جوايز سينمايي براي هر بازيگري جذاب است و بار مسووليت يك هنرپيشه با دريافت جوايز سنگين تر مي شود.

افشار درباره استار در سينماي ايران گفت: استار بودن فاكتورهاي بسياري را مي طلبد كه ما در سينماي ايران همه اين شاخص ها را نداريم و معتقدم يك بازيگر بايد پيش قلب خودش استار باشد.

وي درباره تغييرات ايجاد شده در عرصه بازيگري خود افزود: اين تغييرات بسيار دشوار بود و براي آن، آموزش ديدم، كتاب خواندم و فيلم مشاده كردم.

بازيگر فيلم سينمايي «قصه پريا» در ادامه ابراز اميدواري كرد كه همه سليقه ها در سينماي ايران كار كنند و از اينكه رخشان بني اعتماد، ناصر تقوايي، بهمن فرمان آرا و ديگر فيلمسازان مطرح مدتي از سينما دور بوده اند اظهار تاسف كرد.



** بازيگر نياز به نقد دارد

افشار با ياداوري اينكه هر بازيگري در كارنامه كاري خود آثار ضعيفي نيز دارد ادامه داد: چنانچه بازي هاي ضعيف يك بازيگر به درستي نقد و بررسي شود، اثرگذار خواهد بود و نظر منتقدان در اين باره اثرگذار است.

وي جوايز دريافتي خود از انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي را بهترين جوايز هنري خود دانست و در ادامه به اهداي زرشك زرين به فيلم «شور عشق» كه اين خود در آن ايفاي نقش كرده بود اشاره كرد.



** سه ماهه بازيگر تربيت نمي شود

اين بازيگر زن سينماي ايران گفت: تحصيلات آكادميك به افراد مستعد و علاقه مند به سينما كمك مي كند و ما نياز داريم چيزهايي را بدست آوريم.

افشار با يادآوري اينكه شاگرد استاد سمندريان هستم توضيح داد: اينكه برخي درج مي كنند در سه ماه بازيگري را مي آموزند باعث تاسف است؛ در عين حال سينماي ايران نيازمند حضور بازيگران و چهره هاي جديد است.



** «خاتون» فيلم جديد كيميايي هستم

وي با اشاره به اينكه «خاتون» فيلم جديد مسعود كيميايي به نام «متروپل» هستم تاكيد كرد كه اين اثر فضاي دوست داشتني دارد و در اين اثر لحظه هاي نابي را تجربه كرده است.



** تئاتر با روحيه من سازگار نيست

بازيگر فيلم سينمايي «تسويه حساب» ماندگاري در سينما را امري مهم دانست و گفت: از عرصه تئاتر به سينما نيامدم و روحيه من با تئاتر سازگار نيست؛ تئاتر كار بزرگي است و حوصله اي را مي طلبد كه در وجود من نيست اما دوست دارم سالي يكبار حضور در تئاتر را تجربه كنم.

فراهنگ(3) ** 1983 ** 1071