تهران - شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت از مردم خواست تا در جشن هاي اين دهه شرايط لازم را براي بصيرت افزايي و آشنايي بيشتر با سيره ائمه معصومين(ع) فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت با صدور بيانيه اي اعلام كرد: توجه ويژه به سبك زندگي اسلامي برگرفته از سنت و سيره حضرات معصومين(ع) محور اصلي فعاليت هاي اين شوراست كه در دهه كرامت با شعار 'اهل بيت(ع)؛ مظهر زندگي كريمانه و مجاهدانه' تجلي مي يابد.

اين شورا در ادامه از تمامي مردم ولايتمدار ايران اسلامي و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در سراسر جهان به ويژه متوليان مجموعه هاي مذهبي و ديني خواست تا ضمن برپايي جشن در اين ايام ، ايجاد شرايط لازم براي بصيرت افزايي و آشنايي بيش از پيش مخاطبين با سيره و سنت آن حضرات را در دستور كار قرار دهند.

بيانيه شوراي دهه كرامت مي افزايد: قطعا با يك اقدام همه جانبه و فراگير؛ دهه كرامت سال جاري مي تواند آغازگر نهضت عظيم ترويج سبك زندگي پر بركت حضرات معصومين عليهم السلام در مقام سخن و عمل باشد و بر اين باوريم اگر با ايمان راسخ و استوار بر محور معارف قرآن كريم و خاندان مكرم پيامبر اعظم (ص) اجتماع كنيم، افق جديدي را در مقابل ديدگان بشريت گشوده و راه جديدي را براي برون رفت مردم جهان از گرفتاري ها ، بلايا و دغدغه هايي كه كام انسان امروزي را تلخ كرده؛ نشان داده ايم.

دهه كرامت كه با ولادت حضرت معصومه (س) در اول ذيقعده آغاز مي شود؛ با روز بزرگداشت امامزادگان (ع) در پنجم ذيقعده و بزرگداشت مقام شاهچراغ حضرت احمد بن ‌موسي(ع) در ششم ذيقعده ادامه مي يابد و با ولادت با بركت حضرت علي بن موسي الرضا (ع) در 11 ذيقعده (26 شهريور) به پايان مي رسد.

فراهنگ(1)**1003**1588