اراك- جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مركزی اعلام كرد: نمایشگاه دفاع مقدس همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس درمجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اراك برپا می شود.

به گزارش ایرنا، سردار'محسن كریمی' سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه هر روز از ساعت 16 تا22 برای بازدید علاقمندان دایر است.

وی با اشاره به اینكه نمایشگاه دفاع مقدس در22ایستگاه دایر می شود٬ اضافه كرد: در هر ایستگاه به یك موضوع پرداخته شده و هر ایستگاه شامل بخش‌های مختلف است .

جانشین سپاه روح الله استان مركزی بیان كرد: حضور پیشكسوتان٬ اطلاع رسانی و تبلیغات٬ ‌پشتیبانی٬‌ بسیج اصناف٬ مقاومت ایثار و شهادت٬ صنایع٬ بسیج مهندسی٬ نیروی انتظامی٬‌جهاد سازندگی٬ روحانیت٬ حوزه و طلاب٬ زنان و فعالیت های مقابله با گروهك های ضد انقلاب از جمله ایستگاه‌های این نمایشگاه است.

سردار كریمی همچنین از جشن‌هایی با عنوان جشن پیروزی در هفته دفاع مقدس استان مركزی خبر داد و اظهار كرد: این جشن‌ها نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اراك با حضور اقشار مختلف مردم٬ بسیج٬ ورزشكاران و فرنگیان برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: سخنرانی با حضور ایثارگران ومحورهای مختلف٬ نورافشانی٬ بخش‌های فرهنگی٬ حضور قاریان كشوری از جمله برنامه های این جشن است.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مركزی همچنین از برگزاری رژه سپاهیان خبر داد و اضافه كرد: این مراسم نیز ساعت16 روز 31 شهریور ماه در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اراك با حضور اقشار مردم برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دعای ندبه اشاره كرد و گفت: این مراسم نیز در مصلی بیت‌المقدس و در جوار ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) برادر امامزاده محمد عابد (ع) برگزار خواهد شد.

كریمی خاطر نشان كرد: ضریح این امامزاده عظیم الشان پس از تكریم با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحان كشوری و راهپیمایی به كربلای معلا منتقل می‌شود.

وی برگزاری 35 یادواره شهدا٬ شب شعر با شهدا٬ تئاتر خیابانی و برنامه‌های از سوی بسیج٬ ادارات و نهادها را از دیگر بخش‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مركزی عنوان كرد.

استان مركزی در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از شش هزار شهید٬ 17 هزار جانباز و 800 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.

7115/556