سنندج - برنامه هاي هفته گردشگري امسال همزمان با پنجم مهر روز جهاني جهانگردي با شعار گردشگري، آب و حفاظت از آينده مشترك در كردستان برگزار مي شود.

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: به مناسبت هفته گردشگري و روز جهاني جهانگردي، برنامه هاي متنوعي در گراميداشت اين هفته و تقدير از تلاشگران عرصه گردشگري استان كردستان برگزار مي شود.

آرمان وطن دوست افزود: شعار امسال هفته گردشگري و روز جهاني جهانگردي 'گردشگري، آب، حفاظت از آينده مشترك' است كه معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان اقدام به برگزاري برنامه هاي متنوعي در استان و شهرستان ها كرده است.

وي برگزاري ويژه برنامه گراميداشت هفته گردشگري و روز جهاني جهانگردي در خانه كرد سنندج با سخنراني استاندار، معاون عمراني استاندار كردستان و مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان، تجليل از خادمين صنعت گردشگري با تقديم هدايا، برگزاري مسابقات كردستان شناسي در حوزه گردشگري با ارائه جوائز ويژه شامل تورهاي گردشگري، و افتتاح پروژه هاي عمراني گردشگري در شهرهاي بانه، قروه و روستاي نگل را از جمله برنامه هاي اين هفته ذكر كرد.

وي بهره برداري از خانه تشكل هاي گردشگري سنندج و منازل استيجاري روستاي پالنگان، اجراي ويژه برنامه هاي گردشگري در تلويزيون با همكاري صدا و سيماي مركز كردستان، صعود گروه كوهنوردي اين اداره كل به قله سراج الدين روستاي نران سنندج و برگزاري تورهاي سنندج گردي با همكاري آژانس هاي مسافرتي و شهرداري سنندج را از ديگر برنامه هاي هفته گردشگري در استان اعلام كرد.

وي در ادامه سخنانش گفت: در روز جهاني جهانگردي كه مصادف با پنجم مهر است بازديد از موزه هاي مردم شناسي و باستان شناسي سنندج و غار كرفتو و سايت هاي تاريخي سطح استان براي بازديد كنندگان و علاقه مندان رايگان بوده و تخفيف 30 درصدي نيز در واحدهاي اقامتي اعمال خواهد شد.

برنامه هاي ويژه گراميداشت هفته گردشگري همزمان با شهر سنندج در تمام شهرستان هاي استان برگزار مي شود.ك/3

7346/533