اروميه - فرماندارسلماس با گراميداشت فرارسيدن هفته دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس نماد مقاومت و اقتدار جمهوري اسلامي است

مرتضي نظري در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سلماس افزود: ملت ايران اسلامي با ايستادگي و جانفشاني اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك كشور به دست بيگانگان بيفتد.

وي با بيان اينكه هشت سال ايثار و حركت خداگونه مردم ولايي، در مقابل دنياي كفر، قدرت ظالمان سطله‌جو را درهم شكست، اظهار كرد: دشمني استكبار و دست‌نشانده‌هاي آن عليه ايران، هنوز به پايان نرسيده است.

فرماندار سلماس با بيان اينكه دشمن امروز با تمركز بر باورها و ارزش‌هاي ما وارد ميدان كارزار شده است، خاطرنشان كرد: دشمن با به‌كارگيري فناوري و ابزار نوين، قصد گرفتن باورها و آرمان‌هاي ملت را دارد پس بايد آگاهانه و با بصيرت گام برداريم.

نظري خواستار تحول ساختاري در برنامه‌ها با هدف احياي فرهنگ دوران دفاع مقدس در شهرها و روستاهاي شهرستان شد.

وي با اشاره به تلاش فزاينده دشمن براي كمرنگ كردن فرهنگ ايثار و شهادت گفت: متوليان فرهنگي بايد با همگرايي دستگاه‌هاي عامل، به منظور نهادينه شدن فرهنگ شهيد و شهادت برنامه‌هاي فرهنگي و هنري مؤثري را تدوين و اجرايي كنند.

فرماندار سلماس با تأكيد بر اينكه زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست، اضافه كرد: رزمندگان در ميادين نبرد و عمليات‌هاي مختلف در هشت سال دفاع مقدس با توكل به خدا و نبوغ خلاق خود، يكي از معجزات تاريخ را خلق كردند.

وي ايجاد بسترهاي لازم در هفته دفاع مقدس براي به نمايش گذاشتن فرهنگ شهيد و شهادت را از ضروريات دانست و گفت : بخشداران با همكاري و هم‌انديشي شوراها و دهياران براي فضاسازي در سطح روستا با جديت ورود يابند.

نظري برگزاري مراسم رژه نيروهاي مسلح در 31 شهريور، همايش تجليل از رزمندگان، همايش كوهپيمايي، مسابقات خاطره‌نويسي، برپايي نمايشگاه‌ آثار دفاع مقدس، مسابقات فرهنگي، غبارروبي مزار شهدا، سركشي به خانواده شهدا، برگزاري يادواره‌هاي شهدا را ازبرنامه هاي هفته دفاع مقدس شهرستان سلماس برشمرد .

8135/583