یزد - نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: دانشجویان مدارس اسلامی باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند و با رعایت اصول سبك زندگی اسلامی دیگران را راهنمایی نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری امروز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان یزد كه در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برگزار شد، افزود: دانش آموختگان مدارس اسلامی بویژه طلاب و حوزویان باید سبك زندگی خود را مطابق با دستورات اسلام انجام داده و آن را به دیگران با عمل خود ارائه نمایند.

وی ادامه داد: اگر طلبه شدیم چه خواهر چه برادر چون سرباز امام زمان هستیم باید ببینیم ایشان چه می خواهند.

امام جمعه یزد افزود: در مسیر پیاده سازی دستورات اسلام نیاز به ابزارهایی است كه این ابزار مادی نیست چون ما با روح مردم سر و كار داریم و اكنون كه در سلك انبیا قرار گرفتیم باید اول تحول روحی و درونی داشته باشیم و سپس خودمان سبك زندگی خود را بفهمیم و هدف از زندگی كه نزدیك شدن به خدا و حركت به سوی كمال الهی است را درك كنیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه تحصیل در علوم دینی توفیق بزرگی است كه نصیب هركس نمی شود، گفت: باید با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و بزرگان دین مردم را راهنمایی كنید و اگر خودمان الگو باشیم و از همه بدی ها مبرا گردیم آن موقع حرفهای ما نیز اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشجویان علوم دینی و طلاب باید اهل اندیشه و تدبیر، برنامه و نظم باشند و هدفشان از تحصیل نیز فقط خدا باشدو در صورتی كه برای فخرفروشی به تحصیل بپردازیم ذره ای ارزش ندارد.

آیت الله ناصری افزود: انسان با تحصیل یا انجام اعمال مستحب باید خالی از تكبر و غرور شود و اگر هدف یك عالم خدا نباشد بسیار خسران خواهد نمود چراكه یك گناه عالم باعث خراب شدن عالمی می شود اما یك گناه افراد عادی باعث گمراهی خودش می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 17 مدرسه و حوزه علمیه خواهران در استان یزد دایر است كه دو هزار و 500 طلبه در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام سیدناصر محمدی افزود: مدرسه علمیه حضرت زینب س یكی از باسابقه ترین مدارس علمیه خواهران یزد است و مدرسه الزهرا در خیابان سلمان یزد نیز كه توسط آیت الله شهید صدوقی تاسیس شده یكی دیگر از مدارس علمیه خواهران است.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه ریحانه الرسول در سال تحصیلی جدید سومین سال فعالیت خود را آغاز می كند و مجوز تاسیس دو مدرسه علمیه خواهران نیز در محمدآباد و جامعه تعلیمات اسلامی یزد صادر شده و بزودی فعالیت خود را آغاز خواهند كرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار داشت: سه مدرسه سطح سه در شهر یزد مشغول خدمت رسانی به طلاب علوم دینی است و مدرسه امام حسین واقع در خیابان انقلاب نیز یكی از این مدارس است.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: امیدواریم طلاب علوم دینی با استعانت از خداوند متعال تمام هدف خود را، اجرای دستورات اسلامی در زندگی و رفتار خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب س یزد نیز در این مراسم گفت: 250 نفر در سال تحصیلی جدید در مدرسه حضرت زینب س پذیرش شدند كه از لحاظ پذیرش این مدرسه رتبه اول در كشور را دارد.

منصوره قیاسی افزود: در بخش پذیرش طلاب علوم دینی حوزه های خواهران استان یزد نیز مقام سوم كشور را دارد.

وی ادامه داد: در سالجاری در مقطع سیكل نیز پذیرش انجام شد كه در این زمینه سه كلاس آموزشی تشكیل شد، با این تفاوت كه این دوره ها 7 ساله خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب س یزد گفت: امیدواریم با حضور بانوان در مدارس علوم دینی نسل آینده كه به دست مادران جامعه اسلامی ایران پرورش می یابند با عمل به دستورات اسلامی در راستای رسیدن به كمال الهی گام بردارند.

در این مراسم دكلمه خوانی و دلنوشته ای خطاب به امام رضا ع و امام زمان عج توسط طلاب حوزه های علمیه خواهران قرائت شد و از خانم ها فاطمه جعفری، برگزیده جشنواره كشوری علامه حلی، مرضیه یادگاری و اكرم مرادی برگزیده كشوری وبلاگ مدارس علمیه خواهران و الهام احمدی حائز رتبه دوم كشوری مبلغ نمونه ، تجلیل شد.ك 4

1968/7537