بروجن، شهركرد- فرماندار بروجن گفت: 19 هزار و 935 دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم از اول مهر ماه با آغاز سال تحصيلي جديد، راهي كلاس هاي درس مي شوند.

به گزارش ايرنا، ' فتاح كرمي' روز پنجشنبه در شوراي آموزش و پرورش شهرستان بروجن اظهار داشت:تمامي اقدامات و تمهيدات لازم براي مدارس اين شهرستان براي پذيرايي از دانش آموزان و شروع سال تحصيلي آماده سازي شده است.

وي اظهار داشت:كار ثبت نام بيش از 95 درصد از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي به صورت الكترونيكي انجام شده و كتاب هاي درسي دانش آموزان ابتدايي و كتاب هاي مقاطع تحصيلي متوسطه اول و دوم نيز از سوي كتاب فروشي هاي شهر توزيع شد.

وي با بيان اجراي طرح نظارت و كنترل ترافيكي در شهرهاي شهرستان در روز اول مهرماه، تصريح كرد: هرگونه حفاري در اطراف مدارس تا هفته اول بازگشايي مدارس ممنوع است و در صورت بروز تخلف برخورد مي شود.

فرماندار بروجن گفت: ساماندهي و سازماندهي مدارس و نيروي انساني براي آغاز سال تحصيلي انجام شده است و مشكل خاصي در شهرستان در رابطه با نيروي انساني وجود ندارد.

رئيس آموزش و پرورش بخش مركزي بروجن نيز در اين نشست گفت: اول مهرماه در اين بخش 14 هزار دانش آموز شامل هفت هزار دانش آموز ابتدايي، دو هزار دانش آموز متوسطه اول و پنج هزار دانش آموز متوسط دوم مشغول تحصيل مي شوند.

'احمد كريمي' با بيان اينكه دانش آموزان در 650 كلاس درس و 101 مدرسه مشغول تحصيل مي شوند، افزود: آموزش و پرورش با همكاري ديگر دستگاه ها زيرساخت هاي لازم را در مدارس فراهم آورده است وكلاس هاي درس آماده استقبال از دانش آموزان است.

رئيس آموزش و پرورش بخش بلداجي نيز در اين جلسه گفت: سه هزار و 400 دانش آموز از ابتداي مهرماه در 42 آموزشگاه اين بخش مشغول تحصيل مي شوند.

'عباس رفيعي بلداجي' افزود: همه مراحل ثبت نام دانش آموزان در اين بخش اينترنتي انجام شد و ساماندهي و صدور ابلاغ معلمان در مدارس و انتقال معلمان انجام شده است و مشكلي در اين راستا وجود ندارد.

رئيس آموزش و پرورش بخش گندمان نيز در اين جلسه گفت‌: در اين بخش نيز دو هزار و 535 دانش آموز در 49 آموزشگاه فعاليت آموزشي خود را ابتداي مهرماه آغاز مي كنند.

'هومان جمالي' ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان كاملا اينترنتي انجام شده است و با اجراي طرح مهر تمامي تمهيدات لازم در راستاي فراهم كردن بستر مناسب براي شروع سال تحصيلي جديد در كليه آموزشگاه هاي اين بخش تعبيه شده است.

به گزارش ايرنا، شهرستان بروجن داراي شش شهر، 42 روستا و حدود 121 هزار نفر جمعيت، مركز آن در فاصله 62 كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

7361/547