رشت - شكوفه های گیلان روز یكشنبه راهی بوستان های علم و دانش شدند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، زنگ شكوفه ها صبح روز یكشنبه همزمان با سراسر كشور در واحدهای آموزشی استان گیلان به صدا درآمد .

همزمان با نواخته شدن این زنگ حدود 30 هزار كلاس اولی در استان گیلان بهار تعلیم و تربیت را آغاز كردند و به منظور آشنایی با فضای آموزشی ، همكلاسی ها و معلمان یك روز زودتر به مدرسه رفتند .

مسوولان واحدهای آموزشی هم با نواخته شدن این زنگ به جمع دانش آموزان رفته و برای آنان از اهمیت علم و دانش ، احترام به معلم و پدر و مادر و توكل بر خداوند برای موفقیت در كارها سخنرانی كردند .

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ شكوفه ها در دبستان دخترانه شهید حمزه رفعتی در رشت ضمن تبریك آغاز سال تحصیلی جدید به همه كلاس اولی ها و معلمان آنان گفت : مدرسه محل كسب علم و دانش و رسیدن به مدارج بالا است .

' ایوب نجف زاده ' افزود : امروز لحظات باشكوهی برای دانش آموزان كلاس اولی در كشورمان است زیرا آنان در این روز اولین حضورشان در مدرسه را تجربه می كنند .

وی ضمن تبریك هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی اظهار داشت : دوران دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جوانمردی ها رزمندگان در دفاع از میهن اسلامی است .

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان كرد : بر اساس آخرین آمار ، 385 هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه و 20 هزار كلاس درس استان سال تحصیلی جدید را آغاز می كنند . ك/2

7286/604