كرمان - كتابنامه پایداری (3) همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس در كرمان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این كتابنامه شامل مجموعه مقالات برگزیده سومین كنگره سراسری ادبیات پایداری به كوشش دكتر احمد امیری خراسانی است كه روز دوشنبه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر كرمان رونمایی شد.

رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر كرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس، افزود: گروه ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر یكی از قوی ترین گروه های ادبیات كشور است كه با بیش از 30 سال سابقه توانسته اساتید بزرگی را در این رشته تقدیم جامعه دانشگاهی كند.

دكتر محمود مدبری با بیان اینكه چهار نشریه تخصصی این گروه نمونه ای از فعالیت های خوب گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر است، گفت: حضور فعال دانشجویان در عرصه پژوهشی می تواند این گروه را به اهداف خود نزدیكتر سازد.

گردآورنده كتابنامه پایداری نیز در این آیین اظهار كرد: گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر از لحاظ علمی جزء گروه های برتر كشور است.

دكتر احمد امیری خراسانی گفت: گروه زبان و ادبیات دانشگاه شهید باهنر نخستین بار گرایش ادبیات پایداری در مقطع كارشناسی ارشد را بنیان نهاد كه در نوع خود بنیان چنین رشته ای نه فقط در كشور بلكه در دنیا منحصر بفرد است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر كرمان افزود: در حال حاضر ادبیات پایداری در 15 دانشگاه دولتی و چندین دانشگاه آزاد كشور ارائه می شود كه تامین كننده منابع درسی این گرایش در كشور دانشگاه شهید باهنر است.

وی ادبیات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گل سرسبد ادبیات پایداری تاریخ ایران توصیف و خاطرنشان كرد: پنجمین كنگره ادبیات پایداری اسفند سال 93 برگزار خواهد شد.ك/2

7433/8154/2624