ايلام- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام گفت: رسالت خطير ايثارگران حفظ، زنده نگه داشتن و تداوم ارزش هاي دفاع مقدس و باورهاي ديني و اعتقادي است.

به گزارش ايرنا، 'علي گهرسودي' روز دوشنبه در نشست صميمي با ايثارگران اين اداره كل با حضور مشاور وزير ارشاد اظهار كرد: هفته دفاع مقدس يادآور ياد و خاطر شهيدان، جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس در پاسداري از آرمان هاي ارزشمند انقلاب اسلامي است.

وي افزود: ايلام يكي از استان هاي غرب كشور، با مردماني غيور و شجاع كه در هشت سال دفاع مقدس حماسه هاي بزرگي در دفاع از تماميت ارضي كشور در مقابل دشمنان بعثي خلق كردند.

وي ادامه داد: مردمان اين ديار با رشادت هاي خود امنيت را به ارمغان آوردند و ايثارگري هاي بزرگي را بدون اينكه از خانه و كاشانه خود مهاجرت كنند، آفريدند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام به ضرورت انعكاس و انتقال رشادت هاي ايثارگران به نسل جوان اشاره و ابراز كرد: ايثارگري رسالت خطيري است كه بر عهده ايثارگران بوده و بايد با انتقال آن به نسل جوان، خاطرات رشادت هاي دفاع مقدس را در ذهن همه آحاد جامعه زنده نگاه داشت.

گهرسودي يادآور شد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان علي رغم داشتن نيرهاي كم كه در حدود 70 نفر هستند، 28 نفر از كاركنان آن از خانواده عزيز ايثارگران، شهدا و جانبازان سرافراز هستند.

وي ابراز كرد: اين اداره كل در زمينه اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي ويژه ايثار و شهادت برنامه هاي متنوعي از سالهاي گذشته تا كنون برگزار كرده كه مهم ترين آنها اجراي نمايشگاه هاي متعدد عكس و پوستر با موضوع دفاع مقدس بوده است.

وي، اجراي نمايشگاه هاي فرهنگي هنري، برگزاري نشست هاي صميمي و شب شعرهاي متعدد با موضوع دفاع مقدس و ايثارگران، اجراي برنامه هاي ملي و منطقه اي با موضوع ايثار و شهادت از ديگر برنامه هاي اين اداره كل در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عنوان كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را با زبان هنر از وظايف اين اداره كل دانست و خاطرنشان كرد: اين نهاد فرهنگي در حد توان خود از فعاليت هاي فرهنگي، علمي و هنري ايثارگران حمايت مي كند.

در پايان اين نشست از 28 نفر از ايثارگران اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام با اهداي لوح تقدير و هديه تجليل شد. ك/2

7171/540