تهران - رييس سازمان امور سينمايي در بازديد از بنياد فارابي در جريان روند برگزاري بيست و هفتمين جشنواره كودكان و نوجوانان قرار گرفت و گفت: جشنواره فيلم كودك بايد الگوي جشنواره‌هاي داخلي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت الله ايوبي به همراه «عليرضا رضاداد» و «محمد حيدري» با حضور در بنياد سينمايي فارابي با اعضاي ستاد برگزاري بيست و هفتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان ديدار كردند.

در اين ديدار، «سيداحمد ميرعلايي» مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و دبير بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، «حسن نجاريان» قائم مقام دبير جشنواره، «جعفر گودرزي» مدير امور اجرايي، مشاور دبير و مدير روابط عمومي و ساير اعضاي ستاد برگزاري جشنواره حضور داشتند و اعضاي ستاد در گزارش‌هايي جداگانه، رئيس سازمان سينمايي را در جريان عملكرد جشنواره در بخش‌هاي مختلف قرار دادند.

ايوبي در اين ديدار با اظهار خشنودي از فعاليت‌هاي انجام شده در راه برپايي باشكوه اين دوره از جشنواره كودك، اظهار داشت: به دليل مشغله‌هايي كه از بدو حضورم در سازمان سينمايي وجود داشت، اين بازديد تا به امروز به تعويق افتاد و خوشحال هستم كه در يك جمع كارشناسانه با حضور افراد متخصص حوزه سينما حضور دارم واز زحمات همه مديران بنياد سينمايي فارابي در اين مدت تشكر مي‌كنم.

ايوبي با اشاره به تلاش‌هايي كه براي برگزاري بيست و هفتمين دوره جشنواره كودكان و نوجوانان انجام شده است، خاطرنشان كرد: با توجه به كارهاي انجام شده و گزارش‌هاي ارائه شده، اين انتظار مي‌رود كه اين دوره از جشنواره كودك و نوجوان، با شكوه و رونق خوبي برگزار شود و چون جشنواره كودك اولين جشنواره‌اي است كه در دوره فعاليت مديران جديد سازمان سينمايي برگزار مي‌شود، بايد به عنوان الگو و نمونه جشنواره‌هاي داخلي مطرح شود.

وي تاكيد كرد: يكي از چالش‌هاي موجود در وضعيت سينماي كشور، بحث تغيير مديريت جشنواره‌ها است و شرايط مطلوب آن است كه برپايي جشنواره‌هاي داخلي نيز مثل جشنواره‌هاي درجه الف جهاني باشد و يك دبير سال‌ها به فعاليتش ادامه دهد تا جشنواره‌هاي داخلي نيز، هدفمندتر و موثرتر برگزار شود. اين مسئله در بحث ثابت بودن مكان برگزاري جشنواره هم بايد درنظر گرفته شود.

ايوبي با اشاره به امكان برگزاري جلسات فرهنگي ميان كشورهاي فارسي‌زبان طي روزهاي برگزاري جشنواره كودك و نوجوان در شهر اصفهان گفت: در حال رايزني هستيم تا با حضور كشورهايي فارسي‌زبان منطقه، اين جلسات همزمان با برگزاري جشنواره كودكان و نوجوانان در اصفهان برگزار شود.

رئيس سازمان سينمايي تاكيد كرد: بنياد سينمايي فارابي در سه، چهار دهه اخير درتمام بخش‌هاي سينماي ايران حضوري تعيين‌كننده داشته است و بايد با تلاش و جديت، اين تاثيرگذاري همچنان ادامه داشته باشد.

بيست‌وهفتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان با گراميداشت نام پيامبر اكرم (ص) پدر آسماني كودكان دنيا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266**1588