زاهدان- مانور امداد و نجات و اطفا حريق با حضور مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و مدير كل راه آهن جنوب شرق كشور در محل ايستگاه راه آهن زاهدان برگزار شد.

مدير كل راه آهن جننوب شرق روز پنجشنبه در اين حاشيه اين مانور گفت: مانور امداد و نجات و اطفا حريق به همت گروه آتش نشاني اداره كل راه آهن جنوب شرق به منظور سنجش ميزان آمادگي و آموزش نيروهاي آتش نشان در محل ايستگاه راه آهن زاهدان برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه راه آهن جنوب شرق (سيستان و بلوچستان) سيد مصطفي داودي اظهار داشت: اين مانور با مشاركت كاركنان گروه ايمني، مراقبت و آتش نشاني راه آهن جنوب شرق و همكاري سازمان آتش نشاني(ايستگاه هفت) با هدف افزايش آمادگي اين گروه در برابر حوادث احتمالي غير مترقبه و با رمز 'يا جواد الائمه' اجرا شد.

وي گفت: اجراي اين مانور با فرض آسيب ديدگي واگن هاي قطار ناشي از سوختگي و انفجار و در پي آن ايجاد حريق و مصدوميت انجام شد.

مدير كل راه آهن جنوب شرق اجراي اين مانور را براساس دانش جديد ايمني و آتش نشاني و مراحل سه گانه آن شامل پيشگيري، آمادگي و مقابله بسيار موفقيت آميز بيان كرد و افزود: از زمان اعلام حريق توسط مسوولان مربوطه تا اعزام نيروهاي عملياتي شامل يگان پليس، واحدهاي آتش نشاني همراه با ماشين آتش نشان و كپسوهاي اطفاء حريق به محل حادثه تا اعزام امكانات و حضور گروهاي امدادي، نجات و واحدهاي پشتيباني در مدت زمان كمتر از 20 دقيقه به بهترين نحو ممكن و بدون كمترين اشتباهي اجرا شد.

وي مهمترين اهداف برگزاري اين مانور را ارتقاء سرعت عمل و توانمندي نيروهاي عمل كننده از جمله نيروهاي آتش نشاني، اورژانس و امداد و نجات در برابر حريق و آمادگي آنها براي امداد رساني سريع بيان كرد.

داودي با تاكيد بر برگزاري منظم و مرتب اينگونه مانورها افزود: شرايط اضطراري وبحران ممكن است در هر زماني رخ دهد بنابراين همواره بايد براي مقابله با آن آماده باشيم، به ويژه آنكه در دهه هاي گذشته با پيشرفت دانش و فناوري و افزايش جمعيت و وسعت شهرها، نوع و كيفيت حوادث متحول شده و حوادث جديد ناشي از دانش و فناوري تهديد جديدي براي حيات انسان محسوب مي شود. ك/1

7307 / 653