همدان- فرمانده سپاه انصارالحسين همدان گفت: پيروزي در دوران دفاع مقدس سيلي محكمي بر صورت استكبار و ايادي آن بود و درايت و هوشمندي امام راحل در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس هيمنه پوشالي دشمنان اسلام و انقلاب را در هم شكست.

به گزارش ايرنا سردار پاسدار غلامعلي ابوحمزه در سخنراني پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در حسينيه امام خميني (ره) شهر همدان ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، اين دوران را روزهايي فراموش نشدني در تاريخ كشور دانست و افزود: رشادت ها و از خودگذشتگي هاي سربازان دلاور اسلام درسي فراموش نشدني به استكبار و دنياي غرب داد.

وي افزود: رژيم بعثي عراق در حالي حمله به كشور را آغاز كرد كه از حمايت بسياري از كشورها برخوردار بود و صدام جنايتكار نيز آنچنان از پيروزي خود در جنگ مطمئن بود كه وعده داد سه روزه فتح ايران را در سر مي پروراند.

وي يادآور شد: رژيم بعثي عراق با اين تفكر و در حالي كه از حمايت هاي همه جانبه غرب و شرق برخوردار بود با حمله به كشور را آغاز كرد، اما دست نصرت و ياري خداوند با رزمندگان سلحشور اسلام و امام امت موجب شكست سنگين جهبه استكبار شد.

وي با بيان اينكه رزمندگان ايران با نيروهاي عراقي از لحاظ ايمان و اعتقاد كاملا با يكديگر متفاوت بودند، افزود: اعتقاد راسخ و اخلاصي كه در ميان رزمندگان سلحشور اسلام وجود داشت باعث شده بود جنگيدن با كمترين امكانات نيز آن ها را در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح دلسرد نكند.

فرمانده پساه انصارالحسين همدان تاكيد كرد: سلاح ايماني كه نزد رزمندگان ايران وجود داشت كارسازتر از هر سلاح و تجهيزات نظامي بود و سبب شد تا كشور در دوران دفاع مقدس به پيروزي رسيده و ابهت پوشالي استكبار درهم شكسته شود.

سردار ابوحمزه رهبري و هدايت پيامبرگونه امام راحل (ره) يكي از مهمترين عوامل پيروزي بخش رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود : در هشت سال دفاع مقدس بيش از 135 عمليات انجام شد كه در 56 عمليان نيروهاي مسلح، سپاه و بسيج همدان در آن نقش آفريني كردند.

وي گفت 'امروز عده اي به دنبال زير سوال بردن رشادت ها و نقش آفريني هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هستند و نپذيرفتن صلح توسط امام را زير سوال مي برند.

وي افزود: كوردلان بايد بدانندكه پس از عمليات بيت المقدس رژيم بعثي با از دست دادن 61 هزارنفر نيرو 20 هزار اسير و دهها هزار تانك و توپ از ملت ايران شكست خورد و استبار جهاني براي فريب افكار عمومي طرح صلح بين رژيم بعثي و ايران را به ميان آورد كه امام راحل با درايت خود و نپذيرفتن صلح استقلال و آزادي را براي ملت به ارمغان آورد كه هيچ قدرتي پس از گذشت 25 سال جرات تجاوز و يا تهديد كشور را ندارد.

فرمانده سپاه انصارالحسين همدان تاكيد كرد: جنگ ايران و رژيم بعثي در 31 شهريور سال 1359 آغاز و در سه خرداد 61 به پايان رسيد و از آن پس همه قدرت هاي شرق و غرب از جمله شوروي سابق ،امريكا ، كشور هاي وابسته به بلوك شرق و رژيم صهيونيسي با تمام قوا به كشور حمله ور شدند و جنگي نابرابر را در هشت سال دفاع مقدس بر مردم ايران تحميل كردند.

سردار ابوحمزه گفت: مقاومت ملت و پيروي از ولي فقيه موجب پيروزي ملت ايران شد و استكبار در سال 1367 مجبور به پذيرفتن قطعنامه 598 شد كه اين امر ناشي از داريت و هوشمندي و نگاه الهي امام راحل بود.

وي گفت: امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي به چنان قدرتي در دنيا تبديل شده كه امريكا و دوستداران آن براي تماس با رييس جمهور منتخب مردم به هر وسيله اي متوسل مي شوند .

7529/551