اروميه- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: هفته گردشگري فرصت مناسبي براي معرفي جاذبه هاي گردشگري به گردشگران و مردم استان است.

جعفر ذوالفقاري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آذربايجان غربي با دارا بودن بيش از يك هزار و 470 اثر بنا و محوطه تاريخي از استان هاي مهم داراي جاذبه هاي گردشگري در كشور محسوب مي شود كه سالانه تعداد زيادي از گردشگران چه داخلي و چه خارجي از اين جاذبه ها بازديد مي كنند.

وي ادامه داد: در ايام هفته گردشگري براي استفاده بيشتر گردشگران از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي استان برنامه هاي متنوعي در اين راستا تدارك ديده شده است كه با همكاري دستگاه هاي استان به اجرا در مي آيد.

وي اظهار كرد: استقبال از گردشگران ورودي داخلي و خارجي به استان در پايانه هاي مسافربري، برگزاري تورهاي رايگان استان گردي براي عموم علاقه مندان، ارائه تخفيف ويژه مراكز خدمات گردشگري استان، برگزاري نمايشگاه صنايع دستي، سوغات و معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پاكسازي و نظافت نمادين سواحل آبي و سدهاي استان با مشاركت دستگاه هاي اجرايي از برنامه هاي مهم اجرايي در اين هفته است.

وي ادامه داد: حضور در كلاس هاي درس دانش آموزان و آشنايي آنان با جاذبه هاي گردشگري استان و اهداف آن، پياده روي نمادين راهنمايان گردشگري و مديران فني و ارائه برنامه هاي آموزشي و شناسايي توانمندي هاي صنعت گردشگري استان از ديگر برنامه هاي اين ايام است.

وي افزود: برگزاري همايش يك روزه فرصت هاي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري، گردهمايي تشكل هاي صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري و جامعه هتل داران، مهمانپذيران و غذاخوري هاي بين راهي و بازديد اعضاي كارگروه گردشگري از تاسيسات مهم گردشگري در دست ساخت نيز از ديگر برنامه هايي است كه در هفته گردشگري و جهانگردي در آذربايجان غربي برگزار مي شود.

وي ادامه داد: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه به عنوان چهره ماندگار معنوي و خانواده هاي معزز شهدا و ايثارگران و حضور در يادمان هاي دفاع مقدس از جمله ديگر برنامه هايي است كه همزمان با هفته گردشگري در استان اجرا مي شود.

وي با اشاره به نام روز هاي هفته گردشگري امسال نيز گفت: پنجم تا يازدهم مهر در كشور هفته گردشگري نامگذاري شده كه به ترتيب، پنجم مهر روز جهاني گردشگري به نام گردشگري و آب، حفاظت از آينده مشترك، ششم مهر روز گردشگري پايدار، آموزش و رسانه، هفتم مهر با نام گردشگري، اشتغال و حماسه اقتصادي، هشتم مهر روز گردشگري، خانواده و معنويت ، نهم مهر روز گردشگري، تدبير و اميد، صلح و امنيت پايدار، دهم مهر ماه روز گردشگري، جوامع محلي و صيانت از منابع آبي و يازدهم مهرماه با نام روز گردشگري، هنرهاي سنتي و ميراث معنوي نامگذاري شده است.

7125/581