بندرعباس- كتاب 'توسعه دريامحور، مروري بر صنايع دريايي جهان' تاليف 'بهزاد الصفي' از كارشناسان ارشد اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان به عنوان اثر برتر دريايي در نمايشگاه بين المللي كتاب ايران در فرانكفورت آلمان (2013) انتخاب شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، نويسنده اين اثر درباره اين كتاب گفت:كتاب 'توسعه دريامحور، مروري بر صنايع دريايي جهان' بر اساس بازديدهاي تخصصي از صنايع دريايي كشورهاي مختلف، مشاهدات ميداني و همچنين مصاحبه تخصصي با كاپيتان هاي كشتي هاي وارده به بندر شهيد رجايي تدوين و تأليف شده است.

'بهزاد الصفي' اظهار داشت: در اين كتاب توضيح داده شده كه چگونه كشوري همچون كره جنوبي با اوراق كردن كشتي ها،حضور خود را در صنايع دريايي آغاز كرده و در حال حاضر به برترين سازنده كشتي هاي غول پيكر در جهان تبديل شد و يا چگونه همسايه جنوبي ايران- امارات متحده عربي- به واسطه رونق صنايع دريايي، اقتصاد كشورش را به شكوفايي رسانده است.

وي خاطرنشان كرد: خوانندگان در اين كتاب با 120 مورد از انواع استفاده هاي متنوع بشر از موهبت خدادادي دريا در زمينه هاي گوناگون، 150 نكته مهم ديگر در زمينه علوم دريايي و همچنين برترين هاي صنايع دريايي جهان طي ساليان اخير، با بنادر و اپراتورهاي برتر جهان، شركت هاي كشتيراني، سمينارهاي تخصصي دريايي، موزه ها و دانشگاه هاي دريايي، صنعت بانكرينگ و همچنين شهرها و كشورهاي صاحب نام در صنعت دريايي آشنا مي شوند.

لازم به ذكر است، نمايشگاه بين المللي كتاب ايران در فرانكفوت آلمان (2013) اواخر شهريور گشايش يافت و پس از يك هفته فعاليت،پايان يافت كه كتاب'توسعه دريامحور، مروري بر صنايع دريايي جهان' به عنوان اثر برتر دريايي ايران انتخاب و معرفي شد.ك/1

7198/668