دمشق - نيروهاي ارتش سوريه در تازه ترين نبردها براي پاكسازي حومه دمشق ده ها تروريست تكفيري عضو جبهه موسوم به 'لواء الفتح' را به هلاكت رساندند.

به گزارش ايرنا به نقل از اعلام روز دوشنبه رسانه هاي سوري، تروريست هاي عضو اين گروه در رشته عمليات مناطق القابون و برزه كشته شدند.

يگان هاي ارتش سوريه همچنين شب گذشته 'ابو انس' فرمانده اين گروه تروريستي در القابون را به همراه شماري از مزدوران زير فرمان وي به هلاكت رساندند و همچنين دو تروريست ديگر را نزديك مسجد العمري در همين منطقه كشتند.

ارتش سوريه در عمليات ديگري يك دستگاه خودرو حامل اسلحه و مهمات تروريست ها را به همراه سه سرنشين آن در جنوب شرق سرسراي ورزشي منطقه جوبر در پنج كيلومتري شمال شرقي شهر دمشق منهدم كرد.

نيروهاي سوري همچنين مواضع تروريست هاي موسوم به لواء الفتح را در نزديكي مسجد العثمان منطقه عربين در حومه دمشق و استان ريف دمشق بمباران و تعدادي از آنان را كشته و يا زخمي كردند.

منطقه دوما در 15 كيلومتري شمال دمشق شب گذشته و امروز نيز از صحنه هاي درگيري ارتش با افراد مسلح بود كه در آن تعدادي از پناهگاه هاي تروريست ها به همراه انبارهاي اسلحه و مهمات آنان ويران شد.

در اين عمليات چندين فرد مسلح وابسته به گروه هاي تروريستي كشته و يا زخمي شدند.

ارتش سوريه در نبرد ديگري پنج دستگاه خودرو حامل اسلحه سبك و سنگين گروه هاي مسلح را در بوستان هاي البحتريه و نزديك بيمارستان النشابيه در حومه دمشق منهدم كرد.

يگان هاي ارتش سوريه در عمليات خود در يكي از مناطق شهرك ميدعا در حومه پايتخت 30 تروريست مسلح را كشته و يا زخمي كردند.

ارتش سوريه در نبرد ديگري با تروريست هاي مستقر در شهرك داريا در كنار كمربندي جنوبي دمشق يك تك تيرانداز در محدوده حرم حضرت سكينه (س) را از پاي درآورد و همچنين فرمانده يكي از گروه هاي تروريستي به نام عبدالغني عواد به همراه چند مزدور زير فرمان او را در منطقه زبداني در حومه دمشق به هلاكت رساند.

از حومه شمالي دمشق هم خبر مي رسد كه ارتش سوريه باقي مانده مواضع تروريست ها در بوستان هاي ريما، الصالحيه و مناطق ميان دوار الجره و شهرك راس العين در يبرود را در هم كوبيده و ضمن كشته و يا زخمي كردن چند عنصر مسلح، مقدار فراواني اسلحه، مهمات و تجهيزات ويرانگر آنان را منهدم كرد.

ارتش در منطقه القلمون در حومه دمشق نيز در درگيري با افراد مسلح تروريست شمار فراواني از آنان را به هلاكت رساند كه از بين آنها جنازه هاي عاطف توفيق عساف، حسين قرموز، حسين وفا، ياسر درويش، محمد حسين و ابو عبدو الغفار شناسايي شدند.

مناطق شمالي، شمال شرقي و جنوبي حومه شهر دمشق از جمله دوما، معلولا، جوبر، القابون، حرستا، داريا و برزه از چند هفته پيش همچنان صحنه درگيري شديد ارتش با تروريست هاي مسلح است.

در اين نبردها تلفات زيادي به گروه هاي مسلح تروريست كه اكثريت آنان غير سوري و از اتباع بيگانه به ويژه كشورهاي عربي منطقه هستند، وارد شده است.

ارتش در چند هفته گذشته با به دست گرفتن ابتكار عمل موفق به عقب راندن تروريست ها و پاكسازي برخي مناطق مهم حومه دمشق از تيررس تروريست هاي مسلح شده است.

خاورم**565**1436