زاهدان - رييس انجمن هنرهاي نمايشي سيستان و بلوچستان گفت: هفت اثر نمايشي آماده اجرا در بيست و سومين جشنواره تئاتر استاني است.

حميد رضا سليماني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيست و سومين جشنواره تئاتر استاني سيستان و بلوچستان به منظور ايجاد رقابت سالم بين هنرمندان و آشنا شدن آنان با آثار يكديگر از فردا تا 13 مهرماه در فرهنگسراي جوان زاهدان برگزار مي شود.

وي گفت: از 23 متن نمايشي ارسال شده به دبيرخانه اين جشنواره، 15 نمايشنامه از شهرهاي چابهار، ايرانشهر، خاش، زابل، زاهدان و سرباز به مرحله بازبيني راه يافت و در نهايت هفت اثر براي شركت در جشنواره تئاتر استاني انتخاب شدند.

وي اظهار داشت: نمايش آسمان روزهاي برفي از هنرمندان زاهداني به كارگرداني احسان سالاري ساعت 9 صبح روز چهارشنبه و نمايش سرنوشت غم انگيزه يك جن گير از ديگر كارهاي هنرمندان زاهدان به كارگرداني علي جامي ساعت چهار بعدازظهر همان روز به روي صحنه مي رود.

رييس انجمن هنرهاي نمايشي سيستان و بلوچستان گفت: همچنين نمايش هاي آواي دختر نيمروز از زابل به كارگرداني احمد گل بيگي ساعت 9 صبح، حقايقي درباره مريم به كارگرداني عباس كيخايي و روياي آمريكايي به كارگرداني مجتبي رضائي كار هنرمندان زاهداني ساعت 11 و چهار بعد از ظهر پنجشنبه اجرا مي شود.

سليماني اظهار داشت: زهم و كپن از ايرانشهر به كارگرداني نصير احمدملازهي ساعت 9 صبح روز جمعه و نمايش پيش از تمدن سگ ها از زاهدان به كارگرداني مهدي تقي زاده ساعت چهار بعد از ظهر همان روز به روي صحنه خواهد رفت.

وي افزود: كارگاه نقد و بررسي و تحليل متون نمايشنامه از جمله برنامه هاي جانبي جشنواره تئاتر سيستان و بلوچستان است كه در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاري ساعت 18 در سرسراي زنده ياد هادي فاضلي واقع در فرهنگسراي جوان زاهدان برگزار مي شود.

وي بيان كرد: رحيم نوروزي، عليرضا غنچي و حسين رازي به عنوان داور و مصطفي محمودي به عنوان منتقد بر نحوه و كيفيت اجراي اين نمايشنامه ها نظارت خواهند كرد.

رييس انجمن هنرهاي نمايشي سيستان و بلوچستان گفت: اين جشنواره روز 13 مهرماه با معرفي برگزيدگان و راه يافتگان به تئاتر منطقه اي در سرسراي زنده ياد هادي فاضلي به كار خود پايان خواهد داد. ك/3

7307 / 653