شهرري - مسوول سازمان بسيج سازندگي سپاه حضرت سيدالشهدا (ع) استان تهران گفت: محروميت زدايي در مناطق روستايي و دور افتاده، از اولويت هاي كاري بسيج سازندگي درنظر گرفته شده است.

سرهنگ پاسدار 'محمدرضا ربيعي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد:طرح بسيج سازندگي بنابر تدبير رهبر معظم انقلاب اسلامي در 17 ارديبهشت 1379 مطرح شد و ايشان بسيج را يكي از كاربردي ترين نيروها براي غني سازي اوقات فراغت جوانان عنوان كردند.

وي گفت: بسيج سازندگي استان تهران در سالهاي گذشته فعاليت هاي خود را در عرصه هاي مختلف از جمله مرمت و بهسازي و زيباسازي مدارس، خدمات عمراني و آموزش هاي فني و حرفه اي، اعزام گروههاي جهادي دانشجويي و دانش آموزي به محلات محروم، خدمات حمايتي و محروميت زدايي، شناسايي محرومين و كمك به ايجاد اشتغال و كارآفريني، كلاس هاي تقويتي و جبراني، مشاوره تحصيلي تا سطح شهرستان، حوزه و پايگاههاي استان گسترش داد.

ربيعي افزود: اين فعاليت ها از سال 91 با توسعه و گسترش در محلات و روستاها با شعار 'همه با هم بسيج سازندگي ' در آغاز دهه دوم فعاليت هاي بسيج سازندگي با حمايت اقشار متخصصين بسيجي و همكاري و مشاركت دستگاه و ديگر ارگانهاي دولتي نهادينه شد.

وي حوزه هاي فعاليت بسيج سازندگي استان تهران را شامل ارايه خدمات فني و عمراني، كمك به توسعه و نگهداري فضاي سبز منابع طبيعي محلات و روستاها، كمك به سازماندهي و تشكيل اردوهاي جهادي مساجد و محلات، كمك به ايجاد زمينه هاي اشتغال و كارآفرين با ارايه آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي، كمك به خدمات بهداشتي و ويزيت رايگان محرومين و پيگيري امور درماني آنان، كمك به ارايه خدمات آموزشي امدا و نجات، صنايع دستي و فني حرفه اي و همچنين مشاوره تخصصي خانواده ها متناسب با محروميت زدايي، برشمرد.

1417/1914 /1600 /