تهران - رییس سازمان هواپیمایی كشور با تاكید براینكه به دنبال افزایش تردد و پرواز برای كلیه نقاط دنیا هستیم، گفت: برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریكا در انتظار دستور هیات دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'حمید رضا پهلوانی' روز شنبه در حاشیه مراسم اعطای اولین گواهی نامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی توسط سازمان هواپیمایی كشور به شركت هواپیمایی معراج درباره برقراری پرواز ایران به آمریكا گفت: سیاست سازمان هواپیمایی كشوری بین المللی، برقراری ارتباط با كلیه نقاط جهان بوده كه این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان این‌كه در راستای گسترش مقاصد پروازی، نیویورك نیز می‌تواند یكی از این مقاصد باشد ، گفت:‌ بسترهای لازم برای چگونگی ارتباط با مراكز مختلف فراهم شده و به محض این‌كه دستور هیات دولت در این زمینه به ما ارسال شود ، این موضوع تعیین تكلیف خواهد شد و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.



** اعطای اولین گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی به شركت هواپیمایی معراج

وی درباره اعطای اولین گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی توسط سازمان به شركت هواپیمایی معراج گفت: یكی از مزیت‌های این ایرلاین تجمیع صاحبان فكر و تجربه در این صنعت بود ، دست اندركاران این شركت هواپیمایی سه دهه فعالیت را دراین حوزه در كارنامه خود دارند و در عرصه‌های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت‌های مهمی را انجام داده و تخصص دارند.



** آغاز اجرایی شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردی كشور

پهلوانی با اشاره به آغاز اجرایی شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردی كشور گفت: شركت هواپیمایی معراج توانست با اتكا به توان متخصصان خود مهم‌ترین و جامع‌ترین تاییدیه را در فرایند استاندارد خط هوایی و تامین و تداوم صلاحیت پروازی كسب كرده و در واقع آغاز اجرای رسمی استاندارد و part m را سبب شود.

پهلوانی تاكید كرد: حركتی كه سازمان هواپیمایی در جهت ارتقای ایمنی و هماهنگی با استانداردهای بین المللی آغاز كرده محدود به شركت هواپیمایی معراج نیست و شروع تحول وحركتی نو را در صنعت هوانوردی كشورمان نوید بخش است.



** آزادسازی نرخ بلیت هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی كشور همچنین درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: براساس بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم، دولت مكلف است آزادسازی قیمت‌ها را داشته باشد ، در این راستا بسترسازی‌های مناسب را در این زمینه انجام دادیم و سال گذشته نرخ بلیت‌ها را به طور میانگین 65 درصد افزایش دادیم كه این افزایش مطلوب در بسترسازی اجرای این بند از قانون بود.

وی ادامه داد: یكی از موارد دیگر بحث تنوع قیمت‌ها بود كه در این زمینه ما كف قیمت‌ها را برداشتیم.

پهلوانی رتبه ‌بندی شركت‌های هواپیمایی را از دیگر اقدامات مهمی برشمرد و این فعالیت ها را زمینه ساز آزادسازی برای قیمت‌گذاری عنوان كرد



** توسعه ناوگان هوایی كشوردر اولویت قرار دارد

رییس سازمان هواپیمایی كشور درباره توسعه ناوگان گفت:‌امسال شاهد ورود 22 فروند هواپیما بودیم كه با توجه به برنامه‌های پیش رو شاید بتوانیم به بیشتر از میزانی كه در چشم انداز 1404 پیش بینی شده دست یابیم.

وی افزود: شورای عالی هواپیمایی كشوری دنیا كه چندی پیش در ایكائو تشكیل شد به صورت شفاف اصرار بر ایجاد محیط پاك و ایمن برای شركت‌های هواپیمایی دارد كه براین اساس مصوبه‌ای را هفته گذشته ارائه داد، ما آن را به شركت‌های هواپیمایی ارسال می كنیم تا شاهد وجود هواپیماهای نو و در واقع نوسازی جدی در ناوگان هوایی كشور باشیم.

اقتصام (3) ** 1574**1601**