رشت - همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) آيين پيوند آسماني 110 زوج جوان كميته امداد صومعه سرا با حضور مسوولان در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مدير كميته امداد شهرستان صومعه سرا روز دوشنبه در اين آيين معنوي با تبريك اين روز اظهار كرد: امروز 14زوج جوان به نيت چهارده معصوم(ع) به صورت نمادين در اين مكان زندگي مشترك خود را آغاز كردند.

'عليرضا محمدي' افزود: اين اقدام با حمايت نيكوكاران شهرستان صومعه سرا در راستاي ترويج حسنه ازدواج آسان و كاهش هزينه هاي ازدواج انجام گرفت.

وي با اعلام اينكه به هر يك از اين زوج هاي جوان مبلغ 10ميليون ريال به صورت بلاعوض هديه شد، ادامه داد: در مجموع با حمايت خيران و نيكوكاران يك ميليارد و 100ميليون ريال به اين نو عروس و دامادها پرداخت شد.

محمدي همچنين از ازدواج دوهزار و700 زوج جوان طي پنج سال گذشته در شهرستان صومعه سرا خبر داد و اضافه كرد: كميته امداد اين شهرستان همواره سامان بخشيدن وضعيت مددجويان خود را در اولويت برنامه ها قرار داده است.

امام جمعه صومعه سرا نيز در ادامه اين آيين با تبريك سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: گراميداشت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) پيروي از الگو و سيره زندگي ايشان و انتقال اين سيره به نسل جوان ما است.

حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل صديقي افزود: در اين روز پرخير و بركت فرشتگان آسمان در سرور و شادماني و بهشتيان به زينت و زيور آراسته شده اند.

وي با اشاره به اين كه ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نكات آموزنده اي زيادي دارد، خاطرنشان كرد: خواستگاري بدون واسطه، قناعت، دوري از اشرافي گري و تجملات، سخت نگرفتن بر همديگر، ملاك قراردادن معيارها و خصوصيات معنوي و ديني

و اخلاقي، مهريه پايين، بنا كردن زندگي برپايه محبت و عشق واقعي از روي شناخت و حجب و حيا از جمله آن است.

كميته امداد صومعه سرا در غرب گيلان 10هزار و 568 خانوار را تحت پوشش دارد.ك/2

ج*ص/ 603