سنندج - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان، حاشيه سدها را نقاط مناسبي براي سرمايه گذاري در جهت جذب گردشگر دانست و از دستگاه هاي مرتبط خواست بستر را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مناطق فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرهاد ميمنت آبادي روز چهاشنبه در جلسه واگذاري بسته هاي سرمايه گذاري حاشيه سدهاي كردستان در سنندج، گفت: سرمايه گذاري در حاشيه سدها موجب توسعه گردشگري و همچنين ايجاد اشتغال در اين مناطق شود.

وي با اشاره به اينكه بسته هاي سرمايه گذاري در حاشيه سدها با همكاري ادارات مرتبط تعريف شده است، افزود: با ظرفيت سنجي مناسب، به منظور سرمايه گذاري و توسعه گردشگري اين نقاط را در اختيار سرمايه گذار قرار مي دهيم.

وي در ادامه سخنانش به سدهايي كه داراي اين ظرفيت ها و به عنوان منطقه نمونه گردشگري معرفي شده اند، اشاره كرد و گفت: سد قشلاق، گاران، گاوشان، شهيد كاظمي سقز، سورال، سنگ سياه و سد عباس آباد بانه از جمله اين مناطق است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان به تعيين محدوده در حاشيه اين سدها اشاره كرد و گفت: اين مناطق بعد از ظرفيت سنجي از طريق مناقصه به سرمايه گذاران جهت توسعه گردشگري واگذار مي شوند.

ميمنت آبادي در ادامه خواستار هماهنگي و همكاري بيشتر دستگاه هاي مرتبط در جهت تسريع در واگذاري اين مناطق به سرمايه گذاران شد و گفت: حاشيه سدهاي استان كردستان را مي توان طبق ضوابط و مقررات به سرمايه گذاران بخش خصوصي واگذار كرد.ك/2

533/7346