سنندج - رييس حوزه هنري استان كردستان گفت: در راستاي اعتلاي وضعيت فرهنگي استان تفاهم نامه همكاري ميان حوزه هنري و دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج منعقد شد.

امين مرادي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تفاهم نامه به منظور استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود و بهره مندي متقابل از امكانات، استعدادها و توانمندي هاي طرفين در راستاي اعتلاي وضعيت فرهنگي استان منعقد شد.

وي گفت: اين تفاهم نامه شامل 15 بند است و مقرر شده كه كارگروهي با حضور نمايندگان دانشگاه و حوزه هنري جهت برنامه ريزي شيوه اجرايي تفاهم نامه تشكيل و جلسات منظم ماهيانه جهت جمع بندي اقدامات صورت گرفته تشكيل شود.

به گفته وي با توجه به اينكه جامعه هدف و مخاطبان حوزه هنري و دانشگاه اكثرا قشر جوان هستند ايجاد شور و نشاط در جامعه و بخصوص فضاهاي دانشگاهي امري ضروري است و مي توان خلاهاي احتمالي اين موضوع را در فضاهاي دانشجويي با ابزار هنر پر كرد.

مرادي، هنر را رساترين ابزار انتقال پيام دانست و اظهار كرد: شايد تاثير يك اثر هنري با چندين ساعت سخنراني برابري كند و در پايان نيز اين اثر هنري زمينه ساز مباحث ديگري در ذهن مخاطب شود تا با جستجو در تأثيرات مثبتي كه باقي مي گذارد بر داشته هاي خود بيفزايد.

وي گفت: يكي از بهترين فضاهايي كه هم اكنون از آن بهره برداري مناسب مي شود امكانات بسيار ارزشمند پرديس سينمايي و گالري و فضاهاي آموزشي حوزه هنري است كه مي توان از اين ظرفيت جهت پركردن اوقات فراغت دانشجويان و برگزاري برنامه هاي علمي، آموزشي و هنري استفاده كرد.

رييس حوزه هنري كردستان با اشاره به موفقيت هنرمندان استان افزود: هم اكنون با وجود هنرمندان توانمند و صاحب نام هنري در استان و جايگاه حوزه هنري در كشور و استان و همچنين ظرفيت هاي اعلامي دانشگاه آزاد، مي توان با برنامه ريزي دقيق كارهاي ماندگار و تأثيرگزاري را در زمينه مسائل فرهنگي ايجاد كرد.ك/3

7348/533