تهران- مجسمه «كمال الملك» نقاش برجسته ايراني ساخته «ملك داديار گروسيان» طراح و مجسمه ساز معاصر در سطخ شهر تهران نصب مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا ، فراخوان طراحي مجسمه‌هاي شهري در سه مرحله از سوي سازمان زيباسازي منتشر شد كه در مرحله دوم از 25 اثر انتخاب شده، تنديس 'كمال الملك ' از هنرمندان مجسمه ساز حوزه هنري انتخاب شد.

بنا براعلام حوزه هنري؛ هيات داوران مسابقه طراحي مجسمه‌هاي شهري با بررسي 387 اثر رسيده به دبيرخانه اين مسابقه در مرحله دوم، 25 اثر را به سازمان زيباسازي شهر تهران، براي جانمايي در سطح شهر معرفي كردند كه در اين ميان تنديس ' كمال الملك'جهت نصب در سطح شهر انتخاب شد.

گروسيان گفت: مجسمه كمال الملك را براي نصب در خيابان كمال الملك و ميدان ارگ تهران به شوراي هنري و شوراي كارشناسي برگزار كننده مسابقه طراحي مجسمه‌هاي شهري پيشنهاد خواهم داد.

وي با بيان اينكه در مرحله دوم تنها ماكتي از كار ارائه شده است تصريح كرد براي مرحله اجرا طبق سفارشي كه داده مي شود با توجه به هزينه اي كه در نظر دارند متريال و ابعاد كار با هماهنگي بين هنرمند و سازمان زيباسازي شهر تهران انتخاب مي شود.

اين هنرمند مجسمه ساز با اشاره به اينكه تاكنون تنها نيم تنه اي از كمال الملك كار شده بود اظهار كرد: من تنديس را به صورت كامل كار كردم، مجسمه هنرمندان قديمي و كساني كه در عرصه هنر تاثيرگذار بودند بايد در سطح شهر نصب شوند؛ اين كار در همه جاي دنيا اتفاق مي افتد و در كشور ما نيز بايد بيشتر به آن پرداخته شود.

اين هنرمند مجسمه ساز اضافه كرد: براي مرحله سوم مسابقه طراحي مجسمه‌هاي شهري ساخت تنديس ' حسين بهزاد' را آماده خواهم كرد.

فراهنگ**9173**1588